Bezpečnost a praktičnost
Nebezpečí přichází ve chvíli, kdy řidič ztratí kontrolu nad vozidlem. To je důvod, proč bezpečnostní technologie Suzuki drží krok se zvýšeným výkonem nového Swiftu Sport. Posádku chrání pomocí vylepšených a nových bezpečnostních funkcí.
Suzuki Safety Support
Suzuki Safety Support je komplex asistenčních technologií, které zvyšují bezpečnost v nouzových situacích pomocí funkcí, jako je přednárazové brzdění, varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu a další. Nový Swift Sport je standardně vybaven systémem DSBS (Dual Sensor Brake Support). Systém DSBS kombinuje monokulární kameru s laserovým snímačem, které jsou umístěny na čelním skle a zajišťují funkce přednárazového brzdění, varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, systém udržování v jízdním pruhu a systém sledování únavy řidiče. Kombinace kamery, která vyniká v detekci chodců nebo značení jízdních pruhů na střední až delší vzdálenosti a laseru, jehož doménou jsou krátké vzdálenosti, a tma, zajišťuje velmi přesnou identifikaci hrozící nehody. Pro funkci adaptivního tempomatu (ACC) je k rozpoznávání vpředu jedoucích vozidel využíván milimetrový vlnový radar. Systém DSBS přispívá k mimořádné ochraně posádky, která si tak může s klidem na duši naplno vychutnat jízdu v novém Swiftu Sport.
Dual Sensor Brake Support (DSBS)
Při jízdě využívá Swift Sport přednárazový systém s dvěma senzory. Kamera s monokulární optikou a laserový senzor sledují, zda nehrozí srážka s vpředu jedoucím vozem nebo chodcem. Při zjištění rizika systém podle situace reaguje jedním ze tří způsobů.
Systém udržování v jízdním pruhu
Při jízdě rychlostí od 60 do 160 km/h je jízdní pruh sledován monokulární kamerou. Pokud systém vyhodnotí, že vozidlo začíná pruh opouštět, automaticky pomůže řidiči jemnými zásahy do řízení vrátit se do původního směru.
Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu
Při jízdě rychlostí alespoň 60 km/h systém porovnává směr jízdy vozu s vypočítanou trajektorií mezi pruhy. V případě odchýlení od směru jízdy se spustí vizuální varování (zobrazení na displeji, blikající kontrolka) a začne vibrovat volant.
Systém sledování únavy řidiče
Při jízdě rychlostí alespoň 60 km/h systém sleduje směr jízdy vozu a varuje řidiče v případě, že „kličkuje“, například z důvodu únavy.
Automatické přepínání dálkových světel
Adaptivní tempomat
*Délka bezpečného rozestupu se liší v závislosti na rychlosti jízdy.