Vynikající jízdní výkony
Živě reagující motor dodává jízdě švih, asistenti pro rozjezd do kopce a sjíždění svahů Vám zase ušetří starosti.
Motor 1.2 DualJet
Nový motor 1.2 DualJet má živé reakce a mimořádně nízkou spotřebu paliva. Tato nevídaná kombinace vlastností je podpořena inovacemi, mezi něž patří elektricky ovládané variabilní časování sacích ventilů (VVT), olejové čerpadlo s variabilním průtokem a elektronicky ovládaný systém chlazení pístů vzhledem k vysokému kompresnímu poměru 13,0 : 1.
Pětistupňová manuální převodovka
Odstupňování převodů je nastaveno pro co nejúčinnější využití síly motoru. Řadicí mechanismus má hladký chod, komfortní ovládání a přesně vymezené dráhy.
Automatická převodovka CVT
Převodovka CVT kombinuje výraznou odezvu a intenzivní zrychlování v nízkých rychlostech s vynikající účinností při jízdě ustálenou rychlostí.
Zavěšení kol
Je navrženo tak, aby bylo co nejlehčí a zároveň velmi tuhé. Kromě hladké, komfortní jízdy je výsledkem snadné a přesné řízení bezprostředně reagující na podněty řidiče.
Tempomat
Použití tempomatu umožňuje automaticky udržovat nastavenou rychlost jízdy bez nutnosti šlapat na plynový pedál a kontrolovat rychloměr. Díky tempomatu se snižuje únava řidiče při jízdě vyšší rychlostí nebo na delší vzdálenost. Pokud jedete ustálenou rychlostí, přispívá také ke snížení spotřeby.
Asistent rozjezdu do kopce (HHC – Hill Hold Control)
Tato funkce automatickým přibrzděním zabraňuje nechtěnému pohybu dozadu, a to přibližně po dobu 2 sekund, zatímco řidič má čas přesunout nohu z brzdového pedálu na plynový.
Asistent sjíždění svahu (HDC – Hill Descent Control)
Po aktivaci tento systém rozpozná prudké klesání a začne automaticky přibrzďovat kola, aby udržel nízkou rychlost jízdy a Vy jste se mohli plně soustředit na cestu před sebou.
Pouze pro modely AllGrip.
ALLGRIP
Vždy když jedete po mokré nebo zasněžené cestě, systém AllGrip AUTO Vám dodá potřebnou jistotu, že bezpečně dojedete do cíle.
AllGrip AUTO je zárukou větší jistoty při řízení, zejména pokud se pohybujete na cestách s kluzkým nebo zasněženým povrchem. Systém pohonu všech kol s viskózní spojkou zcela automaticky a bez nutnosti zásahu řidiče připojuje zadní kola v okamžiku, kdy ta přední začnou ztrácet trakci.
Stabilizační systém (Grip Control)
Tato funkce slouží k plynulému rozjezdu na kluzkém povrchu, sněhu nebo v blátě. Kolo, které se protáčí, je přibrzděno automatickým zásahem ESP, který vynutí přesun hnací síly na ta kola, jež mohou vůz pohánět vpřed. Současně se systémem Grip Control zasahuje i pokročilá kontrola trakce, která reguluje sílu motoru
Efektivně výkonný a úsporný
Ignis je radost řídit – nízká hmotnost a mild-hybridní systém pozitivně ovlivňují spotřebu paliva a jízdní vlastnosti.
Mild-hybridní systém
Tento systém pomáhá vozidlu lépe hospodařit s kinetickou energií. Kinetická energie se při zpomalování přeměňuje pomocí generátoru na elektrickou energii, která se ukládá do baterie pod sedadlem řidiče. Elektromotor takto nashromážděnou energii využívá při zrychlování pro pomoc spalovacímu motoru. Základem kompaktního a účinného mild-hybridního systému je lithium-iontová baterie s kapacitou 10 Ah, která se rychle nabíjí a stejně rychle umí dodávat energii. Funkce generátoru a elektromotoru zajišťuje jediné zařízení ISG.
Využitelnost funkce elektromotoru závisí na konkrétních podmínkách, například na stavu nabití baterie.
Lehká a pevná platforma HEARTECT
Plynule zakřivené podélné nosníky zvyšují tuhost základní struktury karoserie a účinně pohlcují energii nárazu při případné nehodě. Chytrá konstrukce se vyznačuje mimořádně nízkou hmotností a přitom si Ignis dokáže zachovat ultra kompaktní rozměry a rysy SUV umožňující optimální umístění všech součástí. Díky štědré šířce poskytuje kabina vozu komfort a prostor pro cestující a ještě zůstává dostatek volného místa pro zavazadla.
Snadné manévrování a schopnost zdolávat překážky
Minimální poloměr otáčení 4,7 metru znamená snadné zatáčení v úzkých uličkách a na parkovištích. Kola s velkým průměrem společně s velkou světlou výškou usnadňují přejíždění překážek.
Osvětlení Guide-me-home / Lead-to-vehicle
Světlomety zůstávají svítit ještě 10 sekund poté, co opustíte vůz, a posvítí Vám tak na cestu domů. Potkávací a parkovací světla se zapnou a svítí po dobu 10 sekund, jakmile odemknete vůz pomocí dálkového ovládání. Tato praktická funkce je užitečná pro osvětlení cesty, když přicházíte k vozidlu.
Na bezpečnosti záleží
Ignis je nabitý technologiemi a jízdními asistenty, kteří Vám pomohou dojet bezpečně domů.
Systém nouzového brzdění (DCBS — Dual Camera Brake Support)
Dvojice kamer za čelním sklem rozpozná vpředu jedoucí vozidla, chodce a vodicí čáry na vozovce stejně jako lidské oči. Na základě informací zachycených těmito kamerami pomáhá bezpečnostní systém předejít kolizi, případně zmírnit její následky prostřednictvím varování řidiče a automatického brzdění.
UPOZORNĚNÍ
V závislosti na různých faktorech může být schopnost obou kamer detekovat objekty částečně nebo zcela omezena. Kolizi může být zabráněno v některých případech, kdy je systém aktivní při rychlostech přibližně mezi 5 km/h a 50 km/h (přibližně do 30 km/h v případě detekce chodců). V závislosti na detekci a pohybu objektu může znít pouze varování bez aktivace automatického brzdění nebo se může akustická výstraha aktivovat ve stejný okamžik jako automatické brzdění.
Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (LDW — Lane Departure Warning)
Pokud vozidlo jede rychlostí vyšší než přibližně 60 km/h a začne opouštět jízdní pruh bez aktivované směrovky, systém na tuto skutečnost řidiče upozorní vibrováním volantu a rozsvícením kontrolky na informačním displeji.
Systém sledování únavy řidiče (VSW — Vehicle Sway Warning)
Pokud vozidlo jede rychlostí vyšší než přibližně 60 km/h a kličkuje ze strany na stranu v jízdním pruhu, systém řidiče upozorní na únavu nebo ztrátu koncentrace varovným signálem a zobrazením na informačním displeji.
Automatická signalizace při nouzovém brzdění (Emergency Stop Signal)
Při náhlém sešlápnutí brzdového pedálu v rychlostech nad 55 km/h se kromě brzdových světel samočinně aktivuje také výstražná funkce směrovek, aby byli na nebezpečí upozorněni řidiči dalších vozidel.
Šest airbagů
Součástí standardní výbavy Ignisu je šest airbagů – dva čelní, dva boční a dva hlavové.