AUTOBOND GROUP a.s.

VITARA - Bezpečnost

Bezpečnost na úrovni

Pevný skelet karoserie TECT

Konstrukce karoserie využívá konceptu Suzuki TECT. Pevná struktura při nehodě účinně pohlcuje a rozptyluje energii nárazu.

Sedm airbagů

Výbornou ovladatelnost Vitary doplňují bezpečnostní prvky, které mají za úkol ochránit posádku při nehodě. Mezi ně patří dvojice čelních airbagů pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, jež chrání hrudník při bočním nárazu, okenní airbagy, které při bočním nárazu chrání hlavy pasažérů v obou řadách sedadel, a kolenní airbag chránící nohy řidiče při čelním nárazu.

ESP®

Pokud kola ztrácí trakci, stabilizační systém ESP®* automaticky upraví výkon motoru a přibrzdí kola, aby řidič udržel kontrolu nad vozem.

 

All Grip Select - logoPohon všech kol AllGrip

Systém pohonu všech kol AllGrip

„Vůz, který si poradí s nezpevněným povrchem a dostane Vás na místa, kam auta dříve jet nemohla.“ S touto filozofií jsme v roce 1970 vyvinuli náš první vůz s pohonem všech kol. Pokročilý systém AllGrip vychází z desetiletí zkušeností s vývojem pohonu 4×4. Naše technologie je zdokonalena tak, aby Vám poskytovala radost, potěšení a jistotu. S pohonem AllGrip Vitara vyhoví všem Vašim potřebám a rozšíří okruh možných aktivit.

Čtyři volitelné jízdní režimy

Vyberte si na ovládacím panelu mezi sedadly jeden ze čtyř jízdních režimů: Auto, Sport, Snow nebo Lock. Barevný multifunkční displej na přístrojovém štítu zřetelně zobrazuje, jaký režim systému AllGrip je právě aktivní.
all grip pohon

Režim Auto

Hlavní prioritou je nízká spotřeba paliva v běžných provozních podmínkách. Vůz využívá pohon všech kol v zájmu zvýšení bezpečnosti, pokud hrozí protočení předních kol.

Režim Sport

Přenosem hnací síly na zadní kola zlepšuje schopnosti vozu v zatáčkách. Pro snadnější využití výkonu motoru zostřuje reakce při sešlápnutí plynového pedálu.

Režim Snow

Optimální řešení pro jízdu na sněhu, na nezpevněném nebo na kluzkém povrchu. Zlepšuje trakci při zrychlování a stabilizuje vůz v obtížných provozních podmínkách.

Režim Lock

Pro vyproštění ze sněhu, bláta nebo písku systém směřuje více točivého momentu na zadní kola. ESP® a další technologie jsou nastaveny tak, aby pomáhaly při rozjezdu a jízdě nízkou rychlostí. V rychlostech nad 60 km/h se režim Lock automaticky přepne do režimu Snow.

Asistent sjíždění svahu

asistent sjíždění svahu v suzuki vitaraKdyž se vůz pohybuje ve strmém klesání směrem dolů a brzdný účinek motoru ho nestačí zpomalovat, asistent sjíždění svahu začne přibrzďovat kola, aby udržel nízkou rychlost jízdy. Díky tomu se můžete plně koncentrovat na řízení.

Více funkcí. Více bezpečnosti. Více… WOW!

Vitara nemá jen skvělý vzhled, ale také spoustu chytrých funkcí. Díky nejmodernějším technologiím se mohou řidič i celá posádka cítit chránění, v bezpečí a pohodě.

Pokročilé asistenční systémy

Suzuki Safety Support

Suzuki Vitara je vybavena pokročilými funkcemi sledování provozu, které využívají kombinaci monokulární kamery a laserového senzoru pod čelním sklem. Spojením monokulární kamery, jež vyniká při detekci překážek ve střední až velké vzdálenosti a dokáže rozpoznat chodce nebo podélné dopravní značení, a laserového senzoru, který sleduje bližší překážky a podporuje kameru při jízdě v noci, dosahuje Vitara vynikající úrovně aktivní bezpečnosti.

Systém nouzového brzdění (DSBS – Dual Sensor Brake Support)

Při jízdě Vitara současně využívá dvojici senzorů – monokulární kameru a laserový senzor, které sledují, zda nehrozí srážka s vpředu jedoucím vozidlem nebo chodcem. Při zjištění rizika systém podle situace reaguje jedním ze tří způsobů.

systém nouzového brzdění

 

Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu

V rychlostech mezi 60 a 160 km/h systém monokulární kamerou sleduje podélné značení na silnici. Pokud hrozí nechtěné opuštění jízdního pruhu, systém automaticky protipohybem vyvolaným elektrickým posilovačem řízení pomáhá řidiči udržet Vitaru ve správném jízdním pruhu.

asistent držení jízdního pruhu

Systém sledování únavy řidiče

Při jízdě rychlostí alespoň 60 km/h systém rozpoznává přímý směr jízdy. V případě, že řidič „kličkuje“, například z důvodu únavy, systém zobrazí varovné hlášení na displeji a začne vibrovat volantem.
sledování únavy řidiče

Rozpoznání dopravních značek

Tento systém pomocí monokulární kamery sleduje dopravní značky. Pokud zaznamená nějaké omezení, například zákaz předjíždění nebo snížení povolené rychlosti, na informačním displeji se zobrazí symbol příslušné dopravní značky. Pokud v daném úseku platí současně více omezení, displej dokáže zobrazit až tři různé značky najednou.
rozpoznání dopravních značek

Sledování mrtvého úhlu

Pro bezpečnou změnu jízdních pruhů při jízdě rychlostí nad 15 km/h je Vitara vybavena dvěma radarovými senzory v zádi, které sledují ostatní vozidla v mrtvých úhlech na obou stranách. Pokud se jiné vozidlo přibližuje do sledované zóny nebo se již nachází v mrtvém úhlu, ve zpětném zrcátku na příslušné straně se rozsvítí varovná kontrolka. Jestliže řidič směrovkou indikuje změnu jízdního pruhu a hrozila by srážka, kontrolka se rozbliká a doplní ji zvukový signál.

Dokonalý komfort

Adaptivní tempomat (ACC – Adaptive Cruise Control)*

Pokud se v jízdním pruhu před Vitarou vyskytne jiné vozidlo, adaptivní tempomat pomocí milimetrového radaru zjistí jeho přítomnost, přizpůsobí mu rychlost jízdy a udržuje bezpečný rozestup, nastavitelný ve třech stupních**. Pokud se jízdní pruh uvolní, adaptivní tempomat automaticky zrychlí na nastavenou rychlost (nad 40 km/h).

Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go

*(pro vozy vybavené šestistupňovou automatickou převodovkou)

Funkce Stop & Go ke standardním vlastnostem adaptivního tempomatu přidává možnost udržovat bezpečný odstup až do úplného zastavení. Funkce Stop & Go rozšiřuje možnosti využití adaptivního tempomatu, například v dopravních zácpách.***

  1. Udržování konstantní rychlosti – Pokud je odstup od vpředu jedoucího vozidla dostatečný, Vitara udržuje konstantní nastavenou rychlost.
  2. Zpomalování - Jestliže vozidlo vpředu jede nižší rychlostí než Vitara, nastavená rychlost Vitary se automaticky sníží tak, aby byl zachován bezpečný rozestup.
    (Pouze adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go) Pokud vpředu jedoucí vozidlo zpomaluje až do úplného zastavení, Vitara postupně snižuje rychlost, až v bezpečné vzdálenosti zastaví také. Pokud se vozidlo před Vitarou během 2 sekund od zastavení opět začne pohybovat, Vitara se rozjede také a u toho zachovává bezpečný rozestup. V opačném případě se adaptivní tempomat deaktivuje a řidič musí sešlápnout brzdový pedál, pokud chce, aby Vitara zůstala stát.
  3. Zrychlování – Pokud vozidlo vpředu opustí původní jízdní pruh a před Vitarou tak vznikne dostatečný prostor, rychlost se automaticky zvýší na původní nastavenou hodnotu.

Pro snadné parkování

snadné parkování se suzuki vitara

Zadní parkovací kamera

Displej může zobrazovat pohled z kamery na dveřích zavazadlového prostoru, která usnadňuje výhled směrem vzad při couvání.

Přední a zadní parkovací senzory

Ultrazvukové senzory v náraznících sledují překážky okolo vozu a upozorňují na ně audiovizuálním varovným signálem. V případě, že Vitaře stojí v cestě překážka, znázorní se tato skutečnost na informačním displeji a současně se spustí akustické varování.

Sledování prostoru za vozem

Při couvání rychlostí do 8 km/h Vitara pomocí dvou radarových senzorů umístěných na zádi sleduje prostor za vozem. Pokud se z boku blíží jiné vozidlo, systém řidiče na tuto skutečnost při vyjíždění z parkovacího místa upozorní. Současně se zobrazí varování na informačním displeji a spustí se zvukový signál. Díky této pomoci je vyjíždění z míst s omezeným výhledem bezpečnější.

dsd