AUTOBOND GROUP a.s.

VITARA - Motorizace

Silné hnací ústrojí pro zábavnou jízdu

Motor, převodovka a další části hnacího řetězce harmonicky spolupracují, aby zajistily maximální výkon. Jednotlivé komponenty se navzájem doplňují a vytvářejí dokonalou souhru – někdy silnou, jindy sportovní. Řízení Vitary je jedinečným požitkem, který bude chtít zkusit každý.

Benzinový motor 1.6 VVT – 88 kW/6000 ot./min

S dostatečnou silou ve všech režimech nabízí tento motor výkon pro jízdu ve městě, stejně jako na klikatých silničkách. Nižší hmotnost a minimalizované vnitřní tření navíc zajišťují mimořádně nízkou spotřebu paliva.

Nová šestistupňová automatická převodovka – Precizní řídicí jednotka řazení zlepšuje odezvu v nízkých rychlostech, při rozjezdu nebo ve stoupání a snižuje otáčky motoru při jízdě vysokou rychlostí. Kromě toho byla oblast zamykání hydrodynamického měniče rozšířena pro svižnější akceleraci, nižší spotřebu paliva a lepší akustický komfort. Řadit lze i v manuálním režimu páčkami řazení na spodní straně volantu.

Pětistupňová manuální převodovka – Převodové poměry jsou zvoleny s cílem zajistit jak hospodárnost, tak dynamiku. Pro optimalizaci a plynulost řazení byla aplikována celá řada inovací. Vyšší tuhost skříně převodovky přispívá k eliminaci hluku a vibrací.

Naftový motor 1.6 DDiS – 88 kW/3750 ot./min

Vznětový motor je zárukou dynamické jízdy na všech typech povrchu. Turbodmychadlo je vybaveno variabilní geometrií lopatek, která zajišťuje maximálně plynulou akceleraci. Nový systém rekuperace spalin minimalizuje emise NOX, tudíž motor splňuje přísnou emisní normu Euro 6.

Šestistupňová manuální převodovka – Optimalizované převodové poměry snižují spotřebu paliva a umocňují jízdní dynamiku. Vybavení převodovky pečlivě vyladěným protizávažím zajišťuje dokonalý pocit z řazení. Zvýšená tuhost skříně převodovky potlačuje přenos hluku a vibrací.

Spotřeba paliva a emise CO2

Nová Vitara se chlubí rekordně nízkou spotřebou a emisemi CO2 mimo jiné díky lehké konstrukci a standardně dodávanému systému Auto Stop Start, který vypíná motor při zastavení například na semaforech. Naftová Vitara 1.6 DDiS s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje kombinované spotřeby pouhých 4,0 l/100 km.

Pohon všech kol bývá v souvislosti se spotřebou paliva a emisemi obvykle vnímán jako škůdce. Sofistikovaný systém AllGrip automobilky Suzuki ovšem dovoluje i verzím 4×4 dosahovat pozoruhodně nízké spotřeby a emisí CO2. Vitara s benzinovým motorem 1.6 VVT, pohonem AllGrip a pětistupňovou manuální převodovkou vykazuje kombinovanou spotřebu pouhých 5,6 l/100 km (130 g/km CO2), což z ní činí nejúspornější nehybridní benzinové SUV na trhu. S novou šestistupňovou automatickou převodovkou je spotřeba pouze o 0,1 l vyšší, činí 5,7 l/100 km.

Fantastické hospodárnosti dosahuje nová Vitara AllGrip také s naftovým motorem 1.6 DDiS. Kombinovaná spotřeba jen 4,2 l/100 km (111 g/km) dělá z Vitary nejen nejúspornější naftové SUV s pohonem všech kol, ale dokonce nejúspornější vznětovou čtyřkolkou na trhu bez rozdílu třídy.

Čtěte také: