AUTOBOND GROUP a.s.

VITARA

Suzuki Vitara – moderní SUV pro každou příležitost

Okamžitě po uvedení na trh v roce 1988 získala modelová řada Suzuki Vitara uznání za osobitý styl, praktické kompaktní rozměry, komfort na silnici a v neposlední řadě za mimořádné terénní schopnosti. V průběhu let se měnila velikost i technika vozu a nyní – více než čtvrtstoletí po debutu první generace – se to nejlepší z dědictví Vitary představuje v podobě svěžího moderního SUV pro každou příležitost.

Zcela nová Vitara má kompaktní rozměry, aby vyhověla potřebám městského využití, sofistikovanou technologii pohonu všech kol Suzuki AllGrip a pokročilé bezpečnostní systémy a možnosti konektivity.

Díky rozsáhlému programu personalizace má každý zákazník možnost realizovat své vlastní představy o ideální podobě Vitary.

Hlavní znaky

Rekordně nízká spotřeba paliva

Jedním z hlavních cílů při vývoji nové Vitary byla nízká spotřeba paliva. Kromě optimalizace poháněcího ústrojí a vývoje zcela nové úsporné samočinné převodovky se proto konstruktéři zaměřili na nízkou hmotnost vozu. Díky nejmodernějším technologiím, jako je rozsáhlé využití ultra vysokopevnostní oceli, se Vitara chlubí mimořádnou tuhostí a současně patří k nejlehčím SUV na trhu (pohotovostní hmotnost od 1 075 kg).

Efektivní komplexní řešení stojí za rekordní hospodárností, Suzuki Vitara se tak může pochlubit nejnižší spotřebou paliva ze všech vozů s pohonem 4×4 a klasickým spalovacím motorem. Naftová Vitara 1,6 DDiS AllGrip má kombinovanou spotřebu pouhých 4,2 l/100 km, s pohonem předních kol pak dokonce 4,0 l/100 km.

Precizně vyladěný podvozek s pohonem všech kol AllGrip

Velká kola a světlá výška 185 mm umocňují terénní schopnosti nové Vitary. Inteligentní systém pohonu všech kol AllGrip nabízí čtyři volitelné jízdní režimy pro optimální výkon na silnici i v terénu za jakýchkoli podmínek.

Pokročilé bezpečnostní systémy

Radarový senzor systému RBS (Radar Brake Support) sleduje dění před vozidlem a upozorňuje na riziko kolize, pomáhá při aktivním brzdění, případně snižuje následky nevyhnutelného střetu. K bezpečné a zároveň komfortní jízdě přispívá také adaptivní tempomat, který udržuje jak požadovanou rychlost, tak i vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla.

Nepřehlédněte:

Výsledky nárazových testů Suzuki Vitara 2015 EuroNCAP

Autosalon na Primě otestoval novou Suzuki Vitaru 1,6 Allgrip 4×4 AT. Jak obstála?

Charakteristický vzhled SUV značky Suzuki

Design nové Vitary pokračuje v duchu předchozích generací a inspiroval se také ikonickým off-roadem Suzuki Jimny. Nezaměnitelné tradiční rysy SUV Suzuki jsou prezentovány v aktualizované podobě prostřednictvím zcela nového designu karoserie.

Personalizace – cesta k vyjádření vlastní individuality

 Vyjádřete své já prostřednictvím široké škály barev a designových prvků. Přizpůsobte exteriér a interiér Vitary svému vkusu a vytvořte si tak unikátní vůz.

 

AllGrip – Užijte si potěšení z jízdy

Bez ohledu na povrch vozovky poskytuje Vitara vždy maximální přilnavost, nepotřebujete ovládat žádné speciální techniky jízdy. Sofistikovaná technika Vitary v čele s vylepšenou technologií 4×4 AllGrip dělá z řízení skutečný požitek. Ať už je silnice jakákoli, Vitara si bude vždy počínat se suverénní lehkostí. Systém pohonu 4×4 AllGrip nabízí řidiči čtyři jízdní režimy – Auto, Sport, Snow a Lock. Tyto jednotlivé režimy lze volit pomocí jednoduchého ovladače na středové konzole, který kombinuje volbu otáčením nebo stiskem.

Auto

Za běžných okolností udržuje režim Auto pohon předních kol. Pokud ovšem elektronika zaznamená prokluz pneumatik, systém se samočinně přepne do režimu 4×4. Tím, že se pohon všech kol spíná pouze tehdy, je-li to opravdu nutné, je zajištěna co nejnižší spotřeba paliva. Režim Auto poskytuje jistotu v případě náhlé změny počasí, jako jsou například přeháňky.

Sport

Režim Sport aktivně využívá pohon 4×4 pro dosažení co nejlepší výkonnosti v ostrých zatáčkách a na klikatých silnicích. Současně se v režimu Sport upraví charakteristika plynového pedálu a křivka točivého momentu pro lepší odezvu motoru a u verzí s automatickou převodovkou jsou udržovány vyšší otáčky. Všechny tyto funkce společně zajišťují dynamickou jízdu, k níž přispívají i potlačené reakce stabilizačního systému ESP® respektující sportovní jízdní styl.

Lock

V jízdním módu Lock se točivý moment motoru rovnoměrně rozděluje mezi přední a zadní kola za účelem maximální možné trakce. Pokud vozidlo uvízne, jsou zásahy stabilizačního systému ESP® a dalších elektronic- kých funkcí optimalizovány pro vyproštění například z hlubokého sněhu nebo bahna. Prokluzující kola jsou přibrzďována, čímž je točivý moment motoru přesměrován ke kolům s dobrou přilnavostí. Režim Lock se automaticky přepne do režimu Snow v rychlostech nad 60 km/h.

Snow

Režim Snow poskytuje optimální konfiguraci pohonu pro kluzké povrchy, jako jsou sníh, led nebo bláto. Na základě polohy plynového pedálu a signálů z řízení systém předchází smyku ještě předtím, než nastane, a směřuje točivý moment motoru k zadním kolům pro zajištění ideální trakce. Systém ESP® zasahuje dříve, aby pomohl k co nejlepší stabilizaci vozidla. Díky spolehlivému režimu Snow můžete relaxovat a užívat si jízdu i za nepříznivých podmínek, protože vozidlo zůstává bezpečně ovladatelné.

Asistent sjíždění svahu (HDC – Hill Descent Control)


Pokud vozidlo sjíždí prudký svah a brzdění motorem není dostatečně účinné, asistent sjíždění svahu začne automaticky přibrzďovat a udržuje vozidlo v nízkých rychlostech. To umožňuje řidiči plně se soustředit na řízení (standardně pro modely AllGrip).

Asistent rozjezdu do kopce (HHC – Hill Hold Control)


Funkce HHC umožňuje pohodlné rozjetí do kopce bez rizika couvnutí. Pokud řidič po zastavení v kopci uvolní brzdový pedál, systém udrží po dobu až 2 sekund tlak v brzdovém systému. Při rozjezdu řídicí jednotka tlak postupně snižuje a řidič tak má dostatek času přesunout nohu z brzdového pedálu na plynový.

Asistent rozjezdu do kopce (HHC – Hill Hold Control)

Funkce HHC umožňuje pohodlné rozjetí do kopce bez rizika couvnutí. Pokud řidič po zastavení v kopci uvolní brzdový pedál, systém udrží po dobu až 2 sekund tlak v brzdovém systému. Při rozjezdu řídicí jednotka tlak postupně snižuje a řidič tak má dostatek času přesunout nohu z brzdového pedálu na plynový.

Systém nouzového brzdění (RBS – Radar Brake Support)

Vitara se chlubí nejmodernějšími bezpečnostními systémy, které umí předvídat hrozící nebezpečí, případně dokážou předejít kolizi. Můžete si být jisti, že špičkové technologie Suzuki Vám pomohou v tom správném zlomku vteřiny.

Systém, který využívá odraz mikrovlnného radarového senzoru umístěného v přední části vozidla, pracuje tak, že v provozu detekuje vozidlo před sebou, a pokud zjistí možnost kolize, vyšle k řidiči akustické upozornění a zobrazí výstrahu na multiinformačním displeji. Jestliže pravděpodobnost kolize nadále roste, systém aktivuje brzdový asistent, který zvýší brzdnou sílu během panického brzdění. Pokud systém vyhodnotí, že střetu již nelze zabránit, začne samočinně brzdit. Tím pomáhá předejít kolizím v nízkých rychlostech, případně snižuje rozsah poškození, pokud k nehodě dojde.

Adaptivní tempomat (ACC – Adaptive Cruise Control)

Systém ACC využívá tempomatu společně s radarovým čidlem RBS. Mikrovlnný radar měří vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Pro zachování dlouhého, středního nebo krátkého odstupu, který si řidič volí podle vlastních preferencí, systém automaticky zrychluje či zpomaluje vozidlo, čímž zvyšuje cestovní komfort.

Automatická signalizace při nouzovém brzdění

Výstražná směrová světla se automaticky spustí při rychlostech vyšších než 55 km/h v situaci, kdy řidič začne znenadání intenzivně brzdit. Včas tak varují vzadu jedoucí vozidla před nebezpečím.

Suzuki Smartphone audio

Sedmipalcový dotykový displej umožňuje intuitivní ovládání audia, hands-free a navigačního systému. Řidič také může připojit kompatibilní chytrý telefon a přes displej vozidla pak ovládat mobilní aplikace. Funkce jsou na obrazovce soustředěny do čtyř základních oblastí – poslech, volání, jízda a připojení.

Čtěte také

Zajímá Vás více?
Přijďte se svézt nebo kontaktujte náš autosalon Suzuki
v Ostravě Hrabové.