AUTOBOND GROUP a.s.

SWIFT - Technologie

Dva motory – dva charaktery

1.0 BOOSTERJET

Je moderní přeploňovamý motor, který díky moderním technologiím nabízí při litrovém objemu stejný točivý moment jako atmosférický motor s objemem 1,8 litru. Současně s tím dosahuje vynikající spotřeby paliva. Klíčem k těmto vlastnostem je přímé vstřikování, které šetří palivo a snižuje teplotu ve válcích. Turbodmychadlo zase zajišťuje, že maximum točivého momentu je k dispozici už od nízkých otáček. Díky tomu tento všestranný motor vynikne v libovolných provozních podmínkách, ať už jedete po městě nebo si užíváte sportovní jízdu v zatáčkách.

1.2 DUALJET

ukrývá unikátní techniku, a to zdvojený systém vstřikování, který zlepšuje tepelnou účinnost. Aby se energie ukrytá v palivu zužitkovala co nejefektivněji, má tento motor mimořádně vysoký kompresní poměr. Tento snadno ovladatelný motor nabízí ideální poměr mezi výkonem a spotřebou paliva.

Kombinace kompaktního elektromotoru a lithium-iontové baterie ulehčuje motoru

Ve snaze o ještě nižší spotřebu paliva jsme použili nový pohonný systém typu mild hybrid – SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki), který je standardem při kombinaci výbavy ELEGANCE a manuální převodovky s motory 1.0 BOOSTERJET a 1.2 DUALJET. Srdcem SHVS je malá, kompaktní jednotka ISG (Integrated Starter Generator), která nahrazuje elektromotor obvyklý v jiných hybridních systémech. Lithium-iontová baterie se rychle nabíjí a také umí dodat vysoký výkon. Takový hybridní pohon je optimálním řešením pro kompaktní vozy, nabízí totiž vynikající poměr mezi spotřebou paliva a prostorovou náročností.

Automatické vypnutí motoru

Motor je vypnutý, zatímco elektrické komponenty jsou napájeny z baterií. Tím se šetří palivo.

 

Restart

ISG funguje jako startér, který tiše a hladce roztočí spalovací motor.

Rozjezd/akcelerace

ISG ulehčuje motoru* při rozjezdu z místa nebo při zrychlování, a tím pomáhá snížit spotřebu.

* Zapojení elektromotoru při zrychlování závisí na určitých podmínkách, například na stavu nabití baterie.

 

Zpomalování

Při zpomalování ISG ukládá energii, která by jinak nebyla využita, do baterií.

ALLGRIP AUTO Vám dává svobodu pokračovat v jízdě dál, bez ohledu na změnu povrchu cesty nebo na nestálost počasí.

ALLGRIP AUTO je optimální řešení pohonu všech kol, které je zárukou Vašeho klidu, ať už jedete po kluzkém povrchu nebo po zasněžené cestě. Díky viskózní spojce se zadní kola připojí vždy, když systém zaznamená, že ta přední ztrácejí trakci.

Hbitý podvozek pro nadšení z jízdy

Nová konstrukce předního a zadního zavěšení je základním předpokladem pro pohotové jízdní vlastnosti, které umí vtáhnout do děje. Dokáže nabídnout lineární charakteristiku řízení, kterou je Swift proslulý, a spojit tuhost s komfortním tlumením nerovností. Vedení stopy a odezva v zatáčkách, které jsou rozhodující pro schopnost projet technickou trať, i stabilita při jízdě v přímém směru jsou nyní ještě silnější. Jízda se Swiftem je zkrátka zábavnější než kdy dřív.

Lehkost a tuhost pomáhají při jízdě a chrání při nehodě

Nově navrženou platformu HEARTECT tvoří velmi pevný rám, který zlepšuje ochranu posádky při nárazu. Jen mírně zakřivené tvary nosníků a menší počet spojů při nehodě přispívají k efektivnímu rozložení energie nárazu. Nízká hmotnost vozu je dána kombinací chytré konstrukce s menším množstvím výztuh a použití lehké vysokopevnostní oceli. Díky tomu Swift vyniká při zrychlování, zatáčení, brzdění i porovnávání spotřeby.

 Zjistěte více:

Nový Swift – základní informace

Interiér Suzuki Swift

Bezpečnostní prvky Suzuki Swift

Barvy Suzuki Swift

Fotogalerie Swift

Ceník a technická výbava

Prospekt Swift