Těšili jsme se na další z testů, kterými projde nová Suzuki Vitara některým z českých autowebů. Nejnovější test přináší portál Autoroad.cz, na kterém redaktor Petr Míka otestoval a popsal novou Vitaru s dieselovým agregátem 1.6. DDiS s pohonem všech 4 kol AllGrip.
Protože víme, o jak kvalitní auto se v případě Suzuki Vitara jedná, potěšilo nás i kladné hodnocení na úrovni 85%. Podívejme se blíže na výsledky testování.
Nová Suzuki Vitara šla do testu z velkými očekáváními, které lze od japonských vozů této značky stabilně čekat.
Design
Původní model Suzuki Grand Vitara byl myšlenkovým a designovým předchůdcem nové Vitary. Základní design Grand Vitary nová Vitara posunula a rozvinula do sportovnějšího hávu, který se podle redaktora Míky mírně podobá Range Roveru Evoque. Srovnání s tímto britským modelem je možná subjektivní, ale v každém případě nesklidilo kritiku, právě naopak.
Spoustu řidičů potěší možnost personalizace vlastního vzhledu auta – umožňuje vám nejen velký výběr barevných variant, ale také možnost mít dvoubarevný lak, stejně jako měl testovaný vůz. Je tak možné zasáhnout i do vzhledu interiéru a měnit barvy detailů a masky chladiče. Zadní část nové Vitary není tak výrazná, jako líbivá přední maska, ale je přehledná a umožňuje řidiči snadný přístup k zavazadelníku.
Co nového v interiéru
Testovaný model Suzuki Vitara nabídl redaktorovi portálu Autoroad příjemné posezení na sedačkách s koženými bočnicemi a jemnou semišovou středovou částí. Podle hodnocení nabízí perfektní boční vedení při dynamické jízdě zatáčkami. Vitara také názorně ukázala, jak to umí se ženami. Výše posazená sedadla zejména dámy ocení, protože jim nabídnou perfektní výhled z auta.
Jak je již tradicí u vozů Suzuki, i Vitara sklidila mírnou kritiku na ještě stále oblíbené ovládání palubního počítače, řešené otáčecí tyčinkou v kapličce přístrojů. Pochvalu naopak sklidilo snadné ovládání dotykové obrazovky a přehlednost všech dalších ovládacích prvků v interiéru.
Kolik místa nabízí?
Skvělé hodnocení si nová Vitara zaslouží i při hodnocení vnitřního prostoru. I na zadních sedadlech je spousta místa a jsou dle redaktora stejně pohodlná, jako ty přední. Zavazadelník o objemu 375 litrů je na tento crossover solidní hodnota. Je navíc doplněn o boční kapsy a dvojité dno.
Jízda v nové Vitaře
Konečně přichází hodnocení jízdních vlastností. Redakčním testem prošel dieselový agregát, který může na první dojem působit trochu hrubším, chlapským chodem. Při vyšších otáčkách a sepnutí turbodmychadla se Vitara zázračně promění v rychlík, který nabídne “slušnou porci řidičské zábavy”. Jízdní režim Sport, který nabízí ostřejší reakce plynového pedálu a změnu přenosu sil na zadní kola potěší i dynamicky založené řidiče.
“Právě tento režim dokáže ve spojení s přesným řízením Vitary a brilantním pohonem všech kol 4×4 AllGrip rozdávat radost na všechny strany. Při rychlém průjezdu zatáčkou je krásně cítit práce zadní nápravy, která vůz „tlačí do zad“. Pohon všech kol se skvěle osvědčil i při jízdě v terénu, kdy nás Vitara ani jednou nenechala na holičkách a ochotně projížděla i rozbité lesní cesty”, uvedl Petr Míka.
Pátý převodový stupeň (u testovaného modelu) je dle hodnocení dostatečně dlouhý, aby ani při dálniční svižné jízdě nehnal do vysokých otáček. Spotřeba vozu se po redakčním testu ustálila na průměrných 6,2 l na 100 km, což je vzhledem k dynamické povaze testovací jízdě redaktora Autoroad.cz skvělá hodnota.
Celkové hodnocení: 85 %
Základní cena vozu: 386 700 Kč
Cena testovaného vozu včetně příplatků: 557 900 Kč
KLADY
- skvělý pohon 4×4
- pohodlný podvozek
- silný a úsporný vznětový agregát
ZÁPORY
- kvalita zpracování některých prvků
Celý článek najdete zde: Suzuki Vitara 1.6 DDiS 4×4 AllGrip: Evoque pro masy