AUTOBOND GROUP a.s.

Test Suzuki Swift 2017 na Aktualne.cz – Jak nový Swift obstál?

Redakci informačního portálu Aktualne.cz se dostala do rukou zbrusu nová verze Suzuki Swift k otestování. Zajímalo nás, jak si novinka od Suzuki v testu vedla a jestli obstála srovnání s konkurenty na trhu, zejména provařenou Škodou Fabií.

Suzuki Swift je vašim dlouhodobým oblíbencem. Uvažte sami. V roce 2016 se stal Swift 12. nejprodávanějšího malým autem v České republice. Prodalo se jich více než 1000 kusů. Kdo je typickým řidičem Swiftu? Často jednotlivci nebo mladé páry, které jsou v počátcích nebo sklonku své řidičské kariéry. V našem autosalonu se na něj můžete těšit již od května letošního roku.

Nový Suzuki Swift bude čistokrevný Japonec. Nebude se tedy montovat jako jeho větší sourozenci Vitara a S-Cross v Maďarské Ostřihomi, ale přímo v japonském závodě.

Rozměry nového Suzuki Swift se od předchozí verze zásadně nezměnily a na českém automobilovém trhu se jedná stále o jeden z nejkratších hatchbacků ve své třídě. To mu však rozhodně neubírá na praktičnosti. Designérům a vývojářům se naopak podařilo i přes zkrácení karoserie výrazně zasáhnout do podoby interiéru a zvětšit prostor pro nohy cestujících. Zvětšil se i zavazadelník. Tím vývojáři Suzuki zabili dvě mouchy jednou ranou. Karoserie se sice možná mírně zkrátila, ale rozšířila. Tím přibyl prostor pro lokty.

Redaktoři Aktualne.cz otestovali auto v prosluněné Nice a Monaku s litrovým přeplňovaným tříválcem 1.0 BoosterJet s výkonem 82 kW a pozitivně hodnotili odhlučnění motoru, které postrádá typické vibrace a někdy hrubší zvuk tříválců. Jak tomu u přeplňovaných motorů bývá, Swift si více hoví ve vyšším spektru otáček a tehdy propůjčí zajistí vozu opravdu svižné reakce.

Rozdíl váhy mezi jednotlivými generacemi je značný. Swift zhubnul až o 120 kg, což je samozřejmě znát. Při pohotovostní hmotnosti 840 kg jde skutečně o jeden z nejlehčích hatchbacků na českém automobilovém trhu.

Z testování

Redaktoři dostali k testu model Swiftu s úsporným hybridním systémem, který snižuje spotřebuji o 0,3l na 100km. Kvůli specificky hornatému terénu při testování se sice redaktorům nepodařilo dosáhnout udávané hodnoty 4,3 l/100 km, nicméně i dosažená spotřeba 5,8 l není při těchto podmínkách vůbec špatná hodnota. Naopak.

Samozřejmě se najdou i řidiči, kteří nefandí přeplňovaným benzínovým motorům. Pro ty je určena atmosférický agregát  1,2 l s výkonem 66kW. Naftovou verzi u nového Swiftu nenajdete, stejně jako dělení vozu na třídvéřový a pětidvéřový. Většina automobilek se od třídvéřové koncepce odvrací a nejinak tomu je u Suzuki.  Co naopak zůstalo, je volitelný pohon všech čtyř kol. Kromě pětistupňové manuální převodovky nabízí Swift ještě dvě automatické převodovky.

Těšíte se? Rozhodně máte na co. Již v květnu bude nový Swift i v naší nabídce.