AUTOBOND GROUP a.s.

Test Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet na portálu Auto.cz

Portál Auto.cz podrobil nové Suzuki  S-Cross 1.4. BoosterJet poměrně rozsáhlému testu, ve kterém shrnul velmi podrobně vlastnosti tohoto auta. Obstál s hodnocením 4 hvězdiček z 5, takže se jedná o velký úspěch, za který jsme jako oficiální dealer Suzuki velmi rádi.

Suzuki S-Cross vstoupil na český trh relativně nedávno v roce 2013. Přesně po třech letech vznikla nová Suzuká S-Cross s ještě líbivějších designem a moderními prvky, které zákazníkům doposud scházely.

S-Cross nahradil model Suzuki SX4 a prošel změnou, která mu sluší. Z relativně malého crossoveru vznilo SUV s velmi kompaktními rozměry. Délka S-Cross je 4,3 m a rozvor 2,6 m.

Nový design oslovil

Redaktor David Bureš kladně hodnotil zejména míru provedeného faceliftu, protože bývá pravidlem, že faceliftované vozy se jen minimálně liší od svých předchůdů. Jinak je tomu u S-Cross, kde byste původní model hledali jen velmi velmi obtížně.Ocenil zejména deset vertikálních lamel nové masky chladiče, která má drsnější vzhled a svým vzhledem může navodit podobnost s vozy z koncernu  Mercedes. Výrazná změna se však týká hlavně vnějšího vzhledu auta. Interiér tolik upraven nebyl.

Co nového uvnitř

V nové Suzuki S Cross přibyl nový multimediální systém, který důvěrně znáte ze Suzuki Vitara a Suzuki Baleno. Snadno se ovládá sedmipalcovou obrazovkou a podle redaktora Auto.cz je hbitý a pružně reaguje na povely řidiče. Do budoucna se plánuje také zavedení české jazykové verze obsluhy tohoto systému. Zatím se s ním v českých vozech nesetkáte.

Palubní deska byla osvědčená z minulé generace a je tedy stále kombinací tvrdších a měkčených plastů. Bez zbytečných příkras, bez zbytečností. Podtrhuje to drsnější charakter vozu. Kvalitu dílenského zpracování hodnotili na Auto.cz dobře. Nic v autě nevrzalo ani neskřípalo.

Drobnou kritiku si zasloužilo ovládání palubního počítače standardní řešení kolíčkem, které znáte a Japonský výrobce se jej stále drží zuby nehty. Nám ale nevadí, jsme na něj zvyklí a stejně tak většina řidičů.

Řidič má v S Cross perfektní výhled na silnici. Je to dáno vyšším ukotvením předních sedadel, které v kombinaci se sníženou palubní deskou dávají řidiči pocit, že je opravdu vysoko.

Sedadla pro ryzí chlapy

Sedadla nové Suzuki S Cross jsou spíše komfortnějšího charakteru a poskytují menší boční vedení, než na které byl redaktor zvyklý z předchozí genrace. Také zmínil vyšší tuhost sedáku, Naopak pochválil možnost snadného vystupování a nastupování do vozy díky širokému úhlu otevírání dveří a pozitivně kvitoval možnost nastavení sklonu opěradla.

V zavazadlovém prostoru Suzuki S-Cross najdete 430-440 litrů místa pro vaše kufry a nákupy. Kufr je přitom osazen mezipodlahou, pod kterou se skrývá sada na opravu pneumatik. V kufru je i háček na tašku nebo 12V zásuvka.

Motory Suzuki S Cross

Kromě změny vnějšího vzhledu se obrovská změna udála u pod kapotou. Do nabídky motorizací přibyl benzínový přeplňovaný agregát – tříválcový  1.0 BoosterJet (82 kW) a čtyřválcový 1.4 BoosterJet (103 kW). Ty zcela nahradily původní atmosférický 1,6l agregát o výkonu 88 kW. Jednotku 1,4 BoosterJet chválil redaktor Auto.cz již u modelu Suzuki Vitara a ocenil jej také v modelu S Cross. Čtyřválec s obsahem 1373 cm3 a výkonem 103 kW při 220 N.m auto skvěle a dynamicky prohání po cestách. Má dle hodnocení v testu jemný chod, prakticky nulovou turbodíru a velkou ochotou k vytáčení. Dobře bylo hodnoceno také odhlučnění motoru, který se nechá ochotně točit až k omezovači.

Jak jej vlastně redaktor hodnotil?  Při ostré testovací jízdě si S Cross řekl o téměř 9 litrů paliva, což je solidní hodnota. Při městské jízdě ucpanou Prahou spotřeboval S-Cross 8 litrů a na dálnici klesla spotřeba pod 7 litrů. Při klidné a vyrovnané jízdě klesla spotřeba až k 6 litrům, což je u těžší čtyřkolky skvělá hodnota.

Systém AllGrip

AllGrip je unikátní pohon všech kol, výhradně pro vozy Suzuki. Tvoří jej elektromagnetická mezinápravová spojka, která v případě potřeby zapojí zadní nápravu. All Grip přitom umožňuje nastavení 4 jízdních režimů. Základní nastavení připojuje zadní nápravu jen v případě potřeby. Režim Sport dává více síly zadním kolům pro mírně přetáčivý charakter při průjezdu zatáčkami a větší zábavu při řízení. Režim Snow je určen pro jízdu a rozjezd na kluzkém povrchu, jako je bláto a sníh. Redukuje přenos síly a odezvu plynového pedálu při rozjezdech. Poslední režim Lock je funkční pouze do 60 km/h a je určen pro vyproštění vozu v kritické situaci.

Redaktor David Bureš kladně ocenil nastavení podvozku a jeho tužší naladění, která dává řidiči skvělou jistotu při řízení. S-Cross se prý chová spíše jako standardní kompaktní hatchback než nemotornější SUV. Při průjezdech zatáčkami se ani při světlé výšce 180mm téměř nenaklání a je jistý i při rychlejší jízdě zatáčkami. Při jízdě mimo terén podvozek perfektně tlumí nerovnosti a zde řidič zejména ocení tuhost a bytelnost celé karoserie vozu. Podvozek tvoří vzpěry McPherson vpředu a v zadu je osazena torzní náprava s vinutými pružinami.

Jako drobný nešvar zmiňuje David Bureš aerodynamický svist, který je znatelný při dynamičtější jízdě a odhlučnění z exteriéru a který způsobuje samovolné zvyšování hlasitosti rádia při jízdě na dálnici. Nejvíce si redaktor zamiloval adaptivní tempomat a jeho citlivé chování, které nezpůsobí řidiči infarktové stavy při panickém nouzovém brždění.

Závěrečné hodnocení

Závěrečné hodnocení nové Suzuki S Cross nás mile potěšilo. Vnější vzhled je subjektivní faktor, na který si řada majitelů jistě ráda zvykne. Skvěle obstál nový 1,4 motor BoosterJet, který potěší silou, uhlazeným chodem a solidní spotřebou. Zalíbil se i podvozek S Cross, který ač nastaven spíše tužší perfektně reaguje na povely řidiče a dává mu jistotu při řízení. Pochvalu zasloužila i cena vozu, která je tradičně velmi výhodně nastavena.

Plusy

  • Povedený motor
  • Optimálně naladěný podvozek
  • Precizní řazení
  • Jízdní vlastnosti

Minusy

  • Kontroverzní vzhled
  • Aerodynamický hluk ve vyšších rychlostech
  • Pevně stanovená výbava

Celý test najdete zde: Suzuki S-Cross 1.4 BoosterJet – Z neviditelného drsňákem (Auto.cz)