AUTOBOND GROUP a.s.

Test Suzuki Ignis 1,2 Dualjet v Autosalonu na Primě – Obrovské překvapení a nadšení

Žhavou novinku z japonské automobilky Suzuki jsme vám již uvedli v testu Suzuki Ignis v pořadu Meziplyn na Streamu. Protože je o nový Ignis velký zájem, dostal se samozřejmě brzy do rukou moderátora pořadu Autosalon na Primě.

Expert Radek Vrtal nový Ignis pořádně ohmatal a vy se nyní seznamte s jeho hodnocením.

Se svými rozměry 3700 x 1660 mm se nový Suzuki Ignis prakticky automaticky řadí do segmentu minivůzů. Má to jedno drobné ALE. Ve svém vzhledu se nechalo inspirovat moderními SUVčky, o čemž svědčí i světlá výška 180 mm. Jde tak o povedený hybrid mezi těmito segmenty.

“Není to lecjaká pouliční směska. Pár trumfů hodných šlechtěného čistokrevného plemene tu je”, uvedl expert Radek.

V daném segmentu je až nevídaná nabídka vychytávek, jako je nové hybridní pohonné ústrojí, pohon všech 4 kol AllGrip, známý i z jiných modelů, například S-Cross. Suzuki jako vždy myslí na bezpečnost pasažérů i chodců.  Za čelním oknem je speciální 3D kamera, která rozhodně zvyšuje bezpečnost jízdy. Umí “vyčíst” chování ostatních účastníků silničního provozu, a to jak aut, tak chodců. Díky kameře bude nový Ignis sledovat jízdu v jízdním pruhu. V případě nebezpečné situace a sešlápnutí brzdy Ignis natlakuje brzdovou soustavu přitáhne bezpečnostní pásy. Umí zcela zabránit nebo alespoň minimalizovat následky případné dopravní nehody.

Expert Radek si oblíbil mladistvou a svěží příď auta. “V jeho očích vidím pěkný čertíky”, vtipně glosuje Radek. Boky vozu jsou skutečně robustní a mají ostře řezané tvary prosklení oken. V zadním sloupku jsou atypické tři prolisy, zdůrazňující neotřelý design zádě vozu, které dominují výrazné skupinové světlomety.

Dveře ani při silnějším “přibouchnutí” nedrnčely plechem. Vývojáři Suzuki si dali záležet na zvukové izolaci.

Do města jako dělaný

“Ignis a město. Lepší spojení bych horko těžko hledal”, dodal Radek při projížďce úzkými městskými uličkami. S luxusním poloměrem otáčení 4,7 m se dostanete všude. Dobrý výhled na silnice zaručuje samozřejmě světlá výška auta a také úzké A sloupky a velká zpětná zrcátka. Při vyšším posedu máte skutečně pocit,  že sedíte ve vyšším SUV.

Pro ježdění ve městě je motorizace 1,2Dualjet naprosto adekvátní a nabízí slušný dynamický výkon. Benzínová dvanáctistovka o 90 koních při 120 N.m. Na jednoho koně u Ignis připadá necelých 9 kg váhy, což je velmi slušný poměr váha – výkon na vůz, určený primárně do městských ulic.

Mimo město

I mimo městské uličky vám Ignis poskytne dostatek výkonu. “Konkurenci drtí jízdním projevem, ale i spotřebou kolem 5,5 l.”. S pětistupňovou převodovkou s krátkými a přesnými drahami řazení máte dostatek výkonu ve většině situací. Při normálních otáčkách se kabinou “šíří příjemné ticho”.

Jaký je uvnitř?

Zcela v duchu Suzuki očekávejte velmi intuitivní a jednoduché ovládání všech prvků interiéru. Volant se dle experta Radka velmi příjemně drží, sedadla jsou velmi dobrá a povedená je také graficky výtečně zpracovaná a perfektně čitelná kaplička přístrojů. Hodně pochvaly si zasloužil multimediální systém v češtině.

Při standardním uspořádání sedadel vám Suzuki Ignis nabídne 206 litrů prostoru v zavazadelníku. Díky jednoduchému kliknutí na tlačítko v horní části zadního sedadla jde pak posunout celé sedadlo dopředu a zvětšit tak kufr na nevídaných 1086 litrů.

Celkové hodnocení:

Slova Radka nás nesmírně těší. Nový Ignis okomentoval těmito slovy: “Velké překvapení a za mě jedno z nejpovedenějších malých městských aut”.

Sečteno podtrženo, Suzuki Ignis vítám jako první malé městské vozítko v naší virtuální autosalonové garáži. Nečekal jsem to, ale tahle kára se extrémně povedla.

Celkové hodnocení 97% je samo o sobě fenomenální.

A Ignis by dle experta Radka z Autosalonu na Primě dosáhl i rovných 100%, kdyby nabízel naftový motor a palubní počítač z nového Suzuki Baleno.

Celý test najdete zde: http://autosalon.iprima.cz/videa/suzuki-ignis-12-dualjet