Novou Suzuki Vitaru S jsme vám již v naší nabídce představili. Na silnici je naprostoro nepřehlédnutelná. Vdečí za to oslňujícím designovým prvkům na karoserii i uvnitř auta. Dnes nastal čas představit dvě zcela zásadní novinky, kterými vás Vitara S doslova ohromí.
BoosterJet 1,4 – motor vyladěný pro výkon
BoosterJet 1,4 je kompletně nový přeplňovaný zážehový motor od Suzuki. Nevěřili byste, kolik síly se skrývá v motoru o objemu 1,4 l (konkrétněji typ K14C-DITC). Kolik motorů vám při takovém objemu nabídne 103 kW výkonu a luxusní točivý moment 220 N.m, který je navíc použitelný ve velmi širokém rozpětí otáček.
Motor disponuje přímým vstřikem benzinu a jednotlivé sací ventily mají variabilní časování. Tento model nabízí luxusní výkonové parametry při mimořádně nízké spotřebě paliva. Uvažte sami, Vitara S poháněná předními koly nabízí kombinovanou spotřebu jen 5,2 l / 100 km, což je už tak velkého vozu mimořádná hodnota. Rovněž spotřeba verze s pohonem 4×4 AllGrip kolem 5,4 l / 100 km je milé překvapení.
Dvouspojková automatická převodovka Suzuki TCSS
Nová šestistupňová dvouspojková převodovka pochází z vlastní produkce Suzuki. Disponuje pojmenováním TCSS (Twin Clutch System by Suzuki) a je určena pouze a jen pro naftovou verzi Vitary s pohodem předních kol i 4x4x AllGrip.
Troufáme si tvrdit, že vás doslova šokuje extrémní rychlost řazení jednotlivých stupňů. Díky tomu zažijete nepoznaný komfort jízdy, který byl často způsobem změnami toku výkonu a točivého momentu. Toto je však výrazně eliminováno. Navíc TCSS převodovka šetří palivo.
Co se týče kontrukce dané převodovky, jde již dle názvu o dvě manuální převodovky, skryté v jednom balení. Každá převodovka má svou vlastní spojku. Jedna spojka přitom ovládá jen liché rychlostní stupňě a zpátečku. Druhá převodovka řídí sudé rychlostní stupně. Pokud je jedna z těchto spojek aktuálně v záběru, na druhé převodovce se automaticky předřadí vyšší nebo nižší rychlostní stupeň. Při rozepnutí první spojky a sepnutí druhé pak dojde k okamžitému přeřazení s téměř nulovou prodlevou a bez ztrát.
Tato automatická převodovka umožňuje jednoduše řadit mezi jednotlivými rychlostními stupni i s pomocí páček pod volantem. Manuální sekvenční řazení oceníte hlavně při rychlé a dynamické jízdě. Samotné ovládání spojek řídí propracovaný hydraulický systém s elektrickým čerpadlem.
Design propracovaný do posledního detailu
Vyšperkovaný vzhled
Specifikace S rozšiřuje dosavadní paletu výbavových stupňů Suzuki Vitara. Vychází z nejvyšší verze Elegance (sedm airbagů, automatická klimatizace, elektrická okna, bezklíčkové odemykání, multimediální systém s navigací, adaptivní tempomat, radarový přednárazový systém, parkovací senzory, automatická světla a stěrače…) a doplňuje ji o několik specifických prvků.
Vitara S jezdí na efektních sedmnáctipalcových kolech v lesklém černém provedení a zepředu ji poznáte podle pětidílné sportovní masky chladiče s chromovaným lemováním. Vzhled Vitary S dále ozvláštňují vnější zpětná zrcátka v saténově stříbrném provedení a projektory LED potkávacích světlometů s červeným orámováním.
Do dynamické červené barvy je laděný rovněž interiér. Sportovní kožený volant a manžeta řadicí páky dostaly kožené prošití, stejně jako anatomická sedadla v kombinaci kůže a semiše. Rudé rámečky zdobí přístrojový štít a také kruhové výdechy ventilace. Palubní deska Vitary S dostala obložení s dekorem kartáčovaného kovu, sportovní akcent interiéru završují hliníkové pedály verzí s manuální převodovkou.
Pro Vitaru S je určeno sedm speciálně vybraných barev karoserie. Kromě stříbrné, šedé, černé, červené a bílé budou k dispozici rovněž atraktivní dvoutónové kombinace – šedá s černou střechou nebo červená s černou střechou.
Ceny modelů s dvouspojkovou převodovkou:
- Vitara 1,6 DDiS 4WD TCSS Premium 584.900 Kč
- Vitara 1,6 DDiS 4WD TCSS Elegance 615.900 Kč
- Vitara 1,6 DDiS 4WD TCSS Elegance Panorama 651.900 Kč