Automobilka Suzuki nám již dříve představila své mildhybridní modely Suzuki Ignis a Suzuki Swift. Nyní si tyto zmíněné modely v jiné než hybridní verzi nepořídíte. Tento plynulý přechod k mildhybridům v nejbližší budoucnosti čeká i další modely této značky.
Doba stále přísnějších emisních norem znamenala v poslední době u mnoha automobilek rozsáhlou proměnu nabídky motorů. Nyní taková změna čeká také Suzuki, které oznamuje příchod hybridní éry. Postupně se hybridního pohonu dočkají kromě Jimny všechny u nás nabízené modely značky.
Prvními vlaštovkami z nabídky japonské automobilky byly doposud výhradně modely Ignis a Swift, byť Suzuki Ignis je v ČR dostupný v této verzi jen krátce. Od nynějška si je však pořídíte pouze se systémem SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki).
Systém SHVS je postavený na lehkém startér-generátoru ISG (Integrated Starter Generator). Ten pomáhá při rozjezdu a zrychlování atmosférickému čtyřválci DualJet. Při brzdění vozu navíc získává jednotka ISG (2,3 kW a 50 N.m) energii navíc díky rekuperaci a ukládá jí do výkonného lithium-iontového akumulátoru. Ten naleznete pod sedadlem řidiče, což pomáhlo rozložit i těžiště samotného vozu. Navíc zde ničemu nepřekáží a nezmenšuje tak vnitřní prostor vozu.
Akumulátor pak pohání elektrické přístroje ve voze při stání s vypnutým agregátem. Pohání rovněž elektromotor, pokud je třeba dodat energii navíc při jízdě s nízkými otáčkami. Pokud jedete stálou a rovnoměrnou rychlostí, pak generátor ISG dobíjí akumulátor jen v případě nutnosti. Prvořadý je zájem na snížení spotřeby paliva, proto je zpravidla od spalovacího motoru 1,2 DualJet odpojený.
Automobilce Suzuki se podařilo tento systém vytvořit s kompaktními rozměry a nízkou váhou, což se pozitivně odrazilo i v nízké ceně tohoto systému. I to je důvod, proč jsou mildhybridní modely Ignis a Swift výrazně levnější než vozy jiných automobilek s podobným systémem pohonu.
Postupný proces přechodu od přeplňovaných benzinových agregátů na mildhybridní systémy se v budoucnu neomezí pouze na modely Swift a Ignis. Již v roce 2020 se tento inovativní pohon objeví i v modelech S-Cross a Vitara. Očekávejte ho i v modelu Suzuki Swift Sport.