AUTOBOND GROUP a.s.

Suzuki Jimny vs. Range Rover? V terénu je Jimny jasná jednička

Redaktoři britského auto magazínu Autocar vzali na jejich náročnou off-roadovou trať zdánlivě hodně nerovné soupeře. Zatímco Range Rover se během několika let proměnil z drsňáckého off-roadu na jakýsi znak luxusu a bohatství, naše terénní stálice Suzuki Jimny je stále svůj a nehodlá si na nic hrát.

Mastodontí Range Rover je doslova nacpán moderními technologiemi a nelze mu upřít fakt, že je to atraktivní auto. Proti Range Roveru stojí oblíbený miniaturní Suzuki Jimny, který nechal různé elektronické pomocníčky ve skříni v Japonsku a dal svým budoucím řidičům jasně najevo, že se bez nich hravě obejde. Navíc v terénu slibuje ultimátní řidičský zážitek, který v jiném autě nenajdete.

Vizuální rozdíl obou vozů nemusíme připomínat. Testovaný Range Rover v provedení SVAutobiography hrdě nosí dvoubarevný lak a designové ráfky. Suzuki Jimny svým vzhledem už předem dává najevo, jak se těší do terénu. Ranger Rover se chlubí elektronicky nastavitelným podvozkem a systémem, který by měl vyřešit většinu potíží na silnici i mimo ně. Řidiči nabízí kvalitní čalounění, multimediální systém i dekorativní prvky. Omlazený Suzuki Jimny hraje na jinou notu. Nenabídne sice tolik luxusu, ale on k tomu není primárně určen. Není na koukání, je na ježdění. Pohon kol nastavíte pouhými třemi tlačítky, stabilní podvozek nepotřebuje měnit světlou výšku. Jimny se spoléhá na svou nízkou váhu, malé převisy a adekvátně výkonný motor, se kterým se dostane takřka kamkoliv.

Zatímco Suzuki u nás koupíte již od 396 900 Kč, Range Rover vysaje z vaší peněženky více než 3,5 milionu korun. Je třeba zdůraznit, že při řízení Suzuki Jimny v náročném terénu se z vás postupně stane řidič, který se nezalekne ničeho. K řízení potřebujete mnohem více zkušeností, než elektronikou přeplněný Range Rover, který udělá i z totálního amatéra krále terénu.

Jak probíhal test?

Během  testu se ukázalo, že jsou v terénu srovnatelnými soupeři. Ranger Rover byl při testu vybaven poměrně nepraktickými pneumatikami, Suzuki Jimny klasickými pneumatikami na silnice. Žádné drapáky. Nakonec však těžký a mohutný Range Rover zradily základní vlastnosti, které si pamatujete z hodin fyziky. Stačilo větší stoupání s pořádnou dávkou bláta, a Ranger Rover ani při opakovaném pokusu o zdolání kopce nahoru nevyšplhal. O dost lehčímu Suzuki Jimny se to na druhý pokus úspěšně podařilo. Je to pochopitelně dáno ryze účelovou a zároveň konstrukčně jednoduchou konstrukcí.

 

Nutno také dodat, že vás nové Suzuki Jimny vyjde přibližně na tolik, kolik stojí příplatková výbava Range Roveru.

Oficiální zdroj: https://www.autocar.co.uk/car-video/video-range-rover-svautobiography-vs-suzuki-jimny-road-battle