Na světě jsou místa, kam může jet pouze Jimny
Překonávat blátivé příkopy, manévrovat v hustých lesích a podmanit si kamenité cesty bude i nadále snadné s tímto ryzím off-roadem. Jimny ví, co je opravdová houževnatost a odolnost. Nefalšovaných králů terénu již automobilka Suzuki vyprodukovala více. Vzpomeňme si na model Samurai (který se však už nevyrábí), Vitara a původní a léta neměnná generace Jimny. Suzuki Jimny si nikdy nehrál na naleštěné a hypermoderní terénní auto. K čemu luxus do tvrdého terénu? Má malý rozvor, nízkou hmotnost a vynikající a osvědčený náhon všech kol, umístěný na rámovém podvozku. To dělá z Jimny krále terénu.
Připraven dobýt divočinu
S novou generací se nic nemění. Pod inovovanou karoserií je odolný rám se zadní tuhou nápravou. Vedle klasické řadící páky najdete samozřejmě páku přídavné převodovky s ukazateli 2H – 4H a 4L, což znamená, že i v novém Jimny se můžete těšit na klasický pohon všech 4 kol, 2 kol a 4 kol s redukcí. Sjíždění a vyjíždění náročných svahů a brodění sněhem a blátem se tak bát nemusíte.
Motorizace pro evropský trh zůstává stále pod rouškou tajemství, mluví se však o čtyřválcovém motoru 1,5 l, který snad bude konečnou a pravděpodobně ideální variantou. Dále se spekuluje o přeplňovaném litrovém motoru. Nový Jimny se také dočká automatické převodovky.
Retro design baví
Je jasné, že s modelem Jimny se automobilka Suzuki nesnaží naskočit na módní vlnu mastodontích SUV. Design ale přesně odpovídá tomu, co od nového modelu Jimny zákazníci očekávají. Ostře řezané tvary jsou v kontrastu s jemnými detaily karoserie. Očekáváme celou řadu barevných variant odstínů laků. Tradiční a nejoblíbenější zelená a šedá zůstávají. Přibude kanárková žlutá a béžová. Nově budete možnost mít Jimny s dvoubarevnou kombinací s černou střechou.
Jako zajímavost se určitě sluší zmínit krátký gumový “prut” v zadním rohu karoserie Jimny, který nahrazuje tradiční ručně vysouvanou anténu.
Nádech retro najde i v interiéru. Kruhové přístroje v čtvercovém orámování působí skvěle. Z podlahy doslova trčí dlouhá a praktická řadící páka. Jako retro prvky působí i madlo před sedadlem spolujezdce a kruhové krajní výduchy ventilace, které odkazují na původní model Samurai. V interiéru přibyl multimediální displej, který najdete i v modelu Suzuki Ignis.
Rozrostla se i nabídka doplňkové výbavy, na malý off-road s cenou do půl milionu je vskutku bohatá. Kromě již zmíněného nabídce Jimny také LED světla, odemykání a startování bez klíčů a elektricky sklopná zrcátka. Nejvyšší stupeň výbavy by nás měl překvapit i kombinací zabudované kamery a radaru, který zajišťuje funkci nouzového brzdění a detekuje chodce.
Čtěte také:
17/04/2018 - Suzuki Jimny: výroba skončila, nástupce přijde už letos
17/02/2018 - Suzuki Jimny vs. Range Rover? V terénu je Jimny jasná jednička