AUTOBOND GROUP a.s.

První test – Žluté žihadlo, které vás bude bavit. To je nová Suzuki Swift Sport!

Portál autorevue.cz otestoval nového žlutého ďábla Suzuki Swift Sport. První krátké seznámení dopadlo na výbornou. Model se na našem trhu začal prodávat 7. ledna 2019. Jde již o třetí generaci sportovního hatchbacku, který přichází s jasně danou specifikací. Suzuki Swift Sport je nabízena pouze s jedním motorem, jednou převodovkou, jednou výbavou a to za pevnou cenu, která činí 479.900 Kč. V případě tohohle žlutého rošťáka platí, že za jednu cenu dostanete maximum auta. Jediná výbava, kterou lze u tohoto auta zvolit, je totiž maximální. Auto je za tuto cenu vybaveno LED světlomety, adaptivním tempomatem a plejádou asistenčních systému. Pokud do jiných malých hatchbacků napěchujete stejnou výbavu, budou vás stát stejně, ne-li více.

Změny pouze k lepšímu

Auto dostalo novou agresivnější přední masku, spoiler, nástavce prahů, unikátní 17 palcová kola a dvojici koncovek výfuku. Karoserie Swiftu je celkově o 15 mm nižší a o 40 mm širší, což je samozřejmě plus pro jízdní vlastnosti. Je to zkrátka pěkně ostrý hatchback.

Po usednutí za volant vás potěší lepší boční vedení sedadel, kontrastní prošívání a červeně zbarvený otáčkoměr. Novinka má, díky lepšímu zakrytování podvozku, o 10 % menší součinitel odporu vzduchu než její předchůdce. Rozchod kol je pak v rámci stability širší o 40 mm a rozvor delší o 20 mm.

Motor je základ

Základem každého auta je samozřejmě motor. Swift se může pyšnit jednotkou 1.4 BoosterJet, kterou znáte z modelu Vitara. Má stejné vstřikovače, sání i turbo. Auto ve výsledku dává stejné hodnoty jako SUV, pouze točivého momentu je o 10 N. m víc, respektive 230 N. m, a má jinou křivku výkonu.

Motor je poslední jednotkou s přímým vstřikováním paliva, která se ještě vešla do emisních limitů bez filtru pevných částic. Živiny z motoru mohou tedy nerušeně proudit celým procesem spalování, a to také díky systému s proměnlivým tlakem paliva, který razantně snižuje počet škodlivých pevných částic.

Perfektní jízdní vlastnosti

Cílem rychlostního testu bylo, vymáčknout ze „žluťase“ maximum. To se povedlo. Swift Sport zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy. Zátah motoru je více méně lineární a ve středním pásmu otáček má velmi příjemnou razanci. Jedinou chybičkou je, že v nízkých otáčkách chvíli trvá, než se motor sebere. Zvukový doprovod motoru je velmi příjemný, jelikož je auto tak akorát nahlas. Lépe se vám bude také řádit, díky šestistupňové manuální převodovce, která má zkrácené dráhy o 10 %.

Zkrácení poloměru otáčení o téměř půl metru pomůže nejen při pohybu ve městě. Motor je lehký, a proto nemá Swift příliš zatížená přední kola, která tak krásně reagují na pohyby volantu. Překvapí také stará dobrá ruční brzda.

Krátké seznámení proběhlo na výbornou, na podrobnější test si však musíte ještě chvíli počkat. Suzuki Siwft Sport je malý a ostrý hatchback, který je uzpůsobený pro každodenní používání, takže s ním nemusíte jezdit pořád na plný plyn.

Kompletní testování včetně fotogalerie najdete zde.