Když se před časem potvrdila skvělá zpráva o příchodu nové generace Suzuki Jimny, každý měl obavy, zda nový model neztratí typický punc neohroženého terénního krále, který se nezalekne i velmi tvrdého terénu. Nedávno jste si u nás mohli přečíst článek, že tyto obavy byly liché a ani nová generace Suzuki Jimny nevyměkne.
Nová generace je tu s námi a stala se i jednou z hvězd autosalonu v Paříži. Nové generaci zůstal klasický osvědčený žebřinový rám, pevné nápravy a kraťoučký rozvor s minimálními převisy kol. Zkombinujte to se špičkovým pohonem všech kol a máte základ skvělého auta do terénu.
Nová generace tyto benefity ještě zdokonalila a posunula nový model zase o kousek dál. Nové Jimny je o 15% lehčí a zastavilo se na váze 1090 Kg. Slabší motor 1,3l nahradil atmosférický čtyřválec s objemem 1,5l a výkonem 100 koní, což už stačí na dynamickou jízdu bez zbytečných kompromisů.
Novinkou je samosvorný mezinápravový diferenciál v kombinaci se systémem kontroly trakce. Ta umí přibrzdit protáčející se kola a regulovat přísun výkonu na každé kolo zvlášť. Přibyly také asistenty pro snadný rozjezd do kopce i asistent pro sjíždění svahů. Díky těmto vychytávkám bude jízda v Suzuki Jimny ještě lepší zážitek, než kdy jindy.
Podívejte se na nová videa z testování nové Suzuki Jimny v terénu.
Čtěte také:
Autoportal.cz otestoval Suzuki Ignis. Ignis mile překvapil - 07/2018
Suzuki Jimny: výroba skončila, nástupce přijde už letos - 04/2018