Redaktor Honza z pořadu Meziplyn na Stream.cz se vydal do slunné Itálie, aby tady vyzkoušel zcela nové “mikro SUV” Suzuki Ignis.
Jak obstál?
Suzuki Ignis patří podle redaktora Honzy k opravdu malým vozům, koncepčně podobné vozům jako Fiat 500 nebo Opel Adam. Suzuki nabízí systém Allgrip, a tak se může měřit i s vozy jako Fiat Panda 4×4 nebo Renault Captur a je zřejmé, že nový Suzuki Ignis bude především po stránce ceny lehkým favoritem.
V interiéru ocenil Honza líbivé spojení dvou barev palubní desky. Také vnitřní prostor po právu sklidil ovace, protože i na zadních místech nabídne obstojnou porci místa, prý i více než o dost větší Peugeot 2008. Celá zadní lavice sedadel se dá navíc posouvat a výrazně zvětšit zavazadelník. Jak jsme již zmínili i v našem předchozím článku o Suzuki Ignis, model s předním náhonem má větší kufr než model se všemi čtymi hnanými koly. Nabídne objem 260 l a čtyřkolka 204 l. Je to sice dost, ale nevídaně to rozšíří možnosti vozu Ignis.
Nabízenou výbavu ocenil redaktor Honza jako velmi širokou, včetně možností mít asistenta jízdy v jízdním pruhu, couvací kameru a spoustu dalšího. Display má však grafiku, která si dle hodnocení zaslouží ještě modernizovat. Uvidíme, zda bude software v budoucnu nějak “vymazlen”.
Jízda? Jízdní vlastnosti dle hodnocení nespadají do kategorie – prémiová, nad čímž se však dá díky specifickému zařazení do segmentu minivozů přimhouřit oko. Jedná se zejména o průnik hluku z vnějšího prostředí a pneumatik do kabiny auta. V zásadě to není nic, co by řidiči vadilo. Jde prý hlavně o to, že model Ignis má prefektní “rejd” a bude se skvěle ovládat v městských podmínkách, k čemuž přispěje i dobrý výhled z auta. Atmosférická dvanáctistovka s výkonem 90 koní je pro městské ježdění dostačující a je dobře odhlučněná.
Suzuki Ignis není podle hodnocení v žádném případně špatné auto. Je to levnější auto a nestydí se za to. Důležitá bude především cena, se kterou vstoupí Ignis na český trh.