Automobilka Suzuki nám neustále dokazuje, že umí přinést na automobilový trh něco nového. Tentokrát se jedná o první vlastní dieselový motor od Suzuki. Ale pozor! Má jen dva válce a testovat jí budou primárně na indickém trhu ve voze Suzuki Celerio, známý též pod značkou Maruti Celerio.
Proč si Japonci zvolili právě Indii? Indická vláda se rozhodla použití dieselových motorů dotovat, tedy přispívat na palivo. Proto je o naftová vozidla v Indii hodně velký zájem a zájmu Suzuki to neušlo.
Čekali byste v evropském autě motor s pouze dvěma válci? Asi stěží že? Přesto tento prcek mezi motory dokáže mile překvapit. Jeho objem činí 0,8 l a logicky je velmi lehký. Plánované využití bude hlavně v minivozech typu Celerio.
Čtěte také:
Suzuki Celerio již brzy v prodeji
Autosalon Ženeva – Nové Suzuki Celerio představeno
Co motor umí?
Výkon? Dostatečných 48 koní při 3500 otáčkách za minutu a při točivém momentu max. 125 N.m ve 2000 otáčkách bohatě dostačí úsporně myslícím řidičům a těm, kteří nemají sportovní ambice. Sama automobilka Suzuki sebevědomě prohlašuje, že jde o nejúspornější vůz vyráběný v Indii. Udávaná spotřeba 3,7 litrů nafty na 100 km se nám také líbí.
Naftový dvouválec od Suzuki je velmi lehký. Kompletně celý blok motoru E08A a také turbodmychadlo jsou vyrobeny z hliníkových slitin. Integrovaný setrvačník slibuje výrazné snížení vibrací, které jsou tolik typické pro dvouválcové motory. Suzuki Celerio s tímto motorem dostalo také nové odhlučnění interiéru. Cena na indickém trhu je hodně lákavá. V Indii stojí 465.393 rupií. Odhadem tedy kolem 176.000 Kč.