Rok 2020 bude přelomový v nabídce elektrifikovaných vozů Suzuki. Očekáváme velké novinky v nabídce mildhybridních vozů. Dorazí zbrusu nové modely, využívající inteligentní mildhybridní 48 voltovou palubní síť. Vše v zájmu snížení tabulkových emisí CO2, které vyžaduje nová evropská legislativa a hrozí drakonickými tresty pro výrobce, kteří se jí nepodřídí.
Nově se elektrifikace týká modelů Suzuki S-Cross, Vitara a Swift Sport. Základ tohoto pohonu bude u zmíněných modelů tvořit dobře známý motor 1,4 BoosterJet. To je rozdíl proti modelům Swift a Ignis, kde základ tvoří motor 1,2 DualJeet. Japonská automobilka si od hybridizace slibuje vyšší výkon svých vozů, zvýšení točivého momentu a současně snížení emisí CO2 až o nevídaných 20%. Spotřeba paliva by měla dle metodiky měření WLTP klesnout přibližně o 15%, což jsou slibná čísla.
Celý systém zbrusu nového pohonného ústrojí zvýší váhu vozu proti standardnímu pohonu s pomocí spalovacího agregátu o maximálně 15 kg, což je skvělá hodnota. Navíc se výkonná baterie nachází pod sedadlem řidiče, tedy blízko těžišti, a nikde ve voze nepřekáží. Mimo zmíněného akumulátoru najdete ve voze taky startér-generátor ISG (Integrated Starter Generator), který pomáhá benzínovému agregátoru při rozjezdu nebo v nízkých otáčkách dodat okamžitý výkon a zvýšení točivého momentu.
Automobilce Suzuki se díky kompaktním rozměrům a relativně malé komplikovanosti systému podařilo dosáhnout toho, že elektrifikované modely nikterak zásadně nezvýší svou cenu. Vždyť i u modelů Ignis a Swift zůstaly mildhybridní modely na přibližně stejné ceně jako u modelů s klasickým konceptem pohonu.
Již na jaře 2020 od nás můžete očekávat další informace o rozšiřující se nabídce elektrifikovaných Suzuki. V této době by měly S-Cross, Vitara a Swift Sport dorazit na evropské trhy.