Redaktor Martin Šidlák napsal před pár dny obsáhlou recenzi Suzuki Swift v jeho ostré verzi Sport. Je sportovní odnoží již čtvrté generace nejoblíbenějšího modelu Swift od japonské automobilky Suzuki. Článek se podrobně věnuje snad každému detailu vozu.
Pochvalu si nový Swift Sport zaslouží určitě. Jeho velká a ostře vypající maska chladiče v kombinaci s přeplňovaným motorem s mild-hybridním systémem dává tušit pořádnou porci zábavy.
Kanárkově žlutý
Swift zaujme na první pohled. Boční partie Swiftu zdobí postupně stoupající spodní linie oken. Kliky zadních dveří se skryly do horního rohu dveří a Swift proto může na první pohled vypadat jako třídvéřový vůz. Nová generace však nabízí již pouze pětidvéřovou karoserii. Sportovní verzi proti sériovému modelu přibyl nenápadný zadní spojler, dva výfuky a designové 17tky kola. Verzi Swift Sport již brzy zakoupíte ve výhradní barevné variantě Champion Yellow.
Swift Sport nabídne sportovní sedadla s výrazným bočním vedením. Sedadla jsou v jednom kusu i s hlavovou opěrkou, ve které je vyšit nápis Sport. V interiéru najdete další sportovní prvky jako sportovní volant a pedály z leštěného hliníku. Řidič si musí u Swiftu Sport zvyknout na níže umístěnou obrazovku informačního panelu, přeci jen v Suzuki chtějí, abyste si primárně užili řidičský zážitek.
Menší motor nevadí
Nová generace Suzuki Swift Sport dostane pod kapotu přeplňovaný motor 1.4 Boosterjet, který nahradil atmosferickou 1,6ku. Turbo motor znáte již z modelu Vitara. Swiftu naděluje výkon 103kW s výrazně zvýšeným točivým momentem 230 Nm při 2500-3500 otáčkách. Nový model proti předchůdci shodil váhu o 80 kilogramů. Váží pod tunu, přesněji 975 kg.
Výkon motoru přenáší na kola šestistupňový manuál s velmi přesnou kulisou řazení. Podle redaktora Martina Šidláka je motor na dálnici příjemně tichý, zvuk motoru by možná mohl být i výraznější.
Jakkoliv byl atmosférický motor dynamický a mnohými oceňovaný pro jeho ochotu se vytočit do vysokých otáček, přeplňovaný motor nabídne ještě větší porci zábavy. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 8,1 s a jeho maximálku hledejte na úrovni 210 km/h. Při poklidné jízdě nabízí slušnou spotřebu 5,6 l/100 km, tedy při 37 litrech v nádrži umožní jet více než 600 km, při dynamické jízdě však počítejte se spotřebou kolem 7-8 l.
Zavěšení kol zajišťuje osvědčený typ MacPherson, vzadu najdete torzní tyč. Podvozek verze Sport je více tuhý než u sériové varianty. Do dodá Swiftu vynikající mrštnost a lehkost při průjezdu zatáčkami. Pozor však na hrboly.
Na nový Swift se můžete v našem showroomu těšit snad již od června.
Celý test najdete zde
Čtěte také: