AUTOBOND GROUP a.s.

Suzuki Vitara S 1,4 Boosterjet 4×4 Allgrip v testu pořadu Autosalon na Primě

Redaktoři pořadu Autosalon na Primě si po vcelku úspěšném videotestu Suzuki Vitara  1,6 AllGrip 4×4 s automatickou převodovkou opět vzali na redakční test Suzuki Vitaru. Tentokráte model Vitara S 1,4 BoosterJet 4x4Allgrip. Jak se jim líbil?

Na silnicích novou Vitaru potkáváte již přes rok a možná i redaktor Radek byl překvapen tím, co dovede nový model Vitara S nabídnout. Nový 1,4 motor BoosterJet se 140 koňmi a 220 N.m. nabízí udávanou spotřebu 5,4/100 km. Které auto vám tohle nabídne?

Pár drobností stojí za zmínku, které model Vitara S odlišují od standardní Vitary. Jsou jimi pětidílná maska chladice s chromovaným lemováním, červeně lemované LED potkávací světlo, venkovní zpětná zrcátka ve stříbrném laku a 17palcová kola.

Interiér dostal červené obšití koženého volantu, řadící páky a anatomických sedadel. Červěně jsou také zdobeny průduchy ventilace, hodin a budíků a dalších kruhových ukazatelů. Samozřejmostí jsou také sportovní hliníkové pedály s protiskluzovými prvky.

Jak obstála v terénu?

Vitara podle autoexperta Autosalonu televizie Primy naštěstí nic neztratila ze svých vynikajících terénních schopností. Dobře nastavená světlá výška v kombinaci s unikátním pohonem AllGrip je prostě záležitost, kterou si musíte vyzkoušet. Ovládací prvky systému pohonu kol, které najdete ve středové části palubní desky jsou opravdu intuitivní. Režim LOCK je vhodný pro náročnější terén a Vitara S v testu všechno zvládla bez zaváhání.

Vitaru S na Primě vzali na polygon v Bělé pod Bezdězem, který se perfektně hodí pro rychlé dynamické jízdy a testování spíše sportovních vozů. Vitara S se zde projevila přesně tak, jak jsme očekávali i my. Důstojně zvládala rychlé průjezdy zatáčkami s minimálními náklony a dávala řidiči jasnou zpětnou vazbu. Ochotně polykala každý metr sebeostřejší zatáčky a redaktor více než kdy jindy ocenil perfektní manuální převodovku a sportovně znějící motor při vyšších otáčkách. “Dokonce i zvuk má ve vyšších rychlostech pěkný koule”, ocenil redaktor.”Patří do kategorie – za málo peněz hodně muziky”, dodal.

Co je uvnitř?

Mírnou kritiku sklidila pouze anglické popisky a zpočátku kostrbaté ovládání multimediálního systému. Vše je však o zvyku. Vitara S sklidila pochvalné body za jednoduchost a intuitivní rozložení prvků interiéru.

 

Hlavní plusy:

  • + Skvěle fungující motor
  • + Programovatelný pohon 4×4
  • + Originální tvary karoserie
  • + Dynamika při přijatelné spotřebě
  • + Skvělá cena

Mínusy:

  • - Tvrdší plasty v interiéru
  • - Vyšší spotřeba při dálniční jízdě

Celkově získala Vitara S v hodnocení Autosalonu na Primě úctyhodných 96% a jasné doporučení: “Jděte do ní, má místo v Autosalonové garáži“. :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

Uložit