AUTOBOND GROUP a.s.

Autoportal.cz otestoval Suzuki Ignis. Ignis mile překvapil

A opět tady máme test jednoho z oblíbených modelů Suzuki Ignis, tentokrát na portálu Autoportal.cz, o kterém napsal článek redaktor Ondřej Daňa. Jak jedna z nejmenších čtyřkolek na trhu obstála?

Suzuki Ignis získává kladná hodnocení jako na běžícím páse. Není divu, má příjemné jízdní vlastnosti, je to poctivá čtyřkolka s roztomilým vzhledem. Jedná se o jeden z nejlevnějších vozů 4×4. Jeho úzká karoserie a nevšední tvary skutečně lákají ke svezení a auto budí přirozeně zvědavé pohledy.

“Není divu, Suzuki se opravdu odvázalo a musím konstatovat, že v době unifikovaných krabic je Ignis opravdu příjemným oživením, ať už se vám líbí nebo ne”, konstatoval Ondřej Daňa.

Automobilka Suzuki má samozřejmě s vývojem vozů s pohonem všech kol rozsáhlé zkušenosti a snaží se na svých nových modelech vždy uplatnit své know how, legendární čtyřkolky Suzuki Jimny nebo Suzuki Vitara pokořily i ty nejkrkolomnější místa na světě. Podle redaktora je jediným přímým konkurentem zastaralejší a výrazně dražší Fiat Panda. Suzuki Ignis je zcela nové auto s úžasným oldschoolovým vzhledem. Nabízí jedinou motorizaci, tři stupně výbavy a možnost vybrat si pohon dvou nebo všech čtyř kol. Suzuki Ignis pohání klasický atmosférický čtyřválec o objemu 1.2 s dvojitým nepřímým vstřikováním paliva DualJet.

Redaktor Daňa se za volantem dle všeho pořádně pobavil. S výkonem 66 kW, který je dostupný v 6000 otáčkách a kroutícím momentem 120Nm ve 4400 otáčkách jistě tušíte, že Ignis je nutné pro dynamickou jízdu mírně vytočit, abyste ho řádně prohnali. “Je to jako návrat o jednu dekádu zpět a za volantem tohoto prcka se budete bavit”, uvedl Daňa. Motor má podle hodnocení skvělou odezvu na plynový pedál a poskytuje příjemnou zvukovou kulisu. Ignis si zasloužil pochvalu za jízdní dynamiku i spotřebu, která se při svižné a ostřejší jízdě nepřesáhla 6 litrů. Při klidné jízdě však počítejte se spotřebou kolem 4 litrů / 100 km, což zvládne jen málokterá čtyřkolka.

Příjemně překvapil celkový jízdní projev a naladění podvozku, který funguje “až překvapivě dobře”. Jakkoliv je karoserie Suzuki Ignis vysoká a mate na pohled, neprojevuje se to nakláněním v zatáčkách. Je to dáno i tím, jak jsou kola nalepena k okrajům karoserie. Vůz se ochotně pouští do zatáček a skvěle drží stopu. Při přestřelení rychlosti se vůz chová jako klasická předokolka mírně nedotáčivě. Suzuki Ignis vás tak pobaví nejen ve městě, ale i na okreskách, kde s ním budete nadšeně polykat kilometry na cestách. Řízení je dle hodnocení redaktora Dani dobré a díky poměrně krátkým převodům na něj Ignis okamžitě reaguje.

Jak si vede Ignis mimo cesty?

Suzuki Ignis vás nenechá na holičkách ani mimo silnice. Stabilizační systém Grip Control a celkově vyspělý pohon 4×4 vás pohodlně provede i na nezpevněných komunikacích. Přispívají tomu i brzdy, s kterými supluje závěrku nápravového diferenciálu. A jde mu to skutečně skvěle. Ignis zvládne i více, než běžné polní cesty. Světlá výška 180 mm, přední a zadní nájezdové úhly jsou 22, respl. 38,8 °, takže se můžete pustit i tam, kde by mnohá “terénní” SUV zklamala. “Je to takový malý kapesní offroad”, uvedl Ondřej Daňa.

Pohon využívá osvědčenou konstrukci, která pracuje na principu pasivní viskosní spojky. Nenajdete zde složité vektorování točivého momentu. Spojka vykazuje výrazný svorný účinek, který pocítíte zejména při otáčení auta, které při tom citelně zpomalí. Viskosní spojka je však odolná a vydrží neskutečně dlouho. Skvělým pomocníkem je i asistent sjezdu prudkých svahů bez nutnosti šlapat po brzdě. Při zařazené rychlosti a stisknutí tlačítka se aktivuje funkce HDC a samo si přibrzdí, jak je třeba. Nerozjede se přitom více než na 10 km / hod.

Samotný pohon je také ze staré školy a na bázi pasivně pracující viskosní spojky. Není tady žádné vektorování točivého momentu, nic. Svorný účinek spojky dobře cítíte třeba při otáčení vozidla. Auto při tomto manévru poměrně výrazně zpomaluje. Výhodou je, že viskosní spojka je prakticky bezúdržbová (na rozdíl třeba od Haldexu). Pochvalu zaslouží doplňková funkce, umožňující sjíždět prudké svahy, aniž by musel řidiči brzdit. Stačí zařazená rychlost a tlačítkem na středovém panelu aktivovat funkci HDC. Auto bude v kopci brzdit samo a nepojede rychleji než přibližně 10 km/h.

Nápaditý interiér

Interiér Suzuki Ignis si rovněž zasloužil pochvalu za své kvalitní provedení a nápaditost. Ignis se nesnaží hrát si za každou cenu se smysly řidiče a působit přemodernizovaně a “vystajlovaně”. Interiér je barevný a doplněný sympatickými detaily, které si rychle oblíbíte. Jednoduchá a velmi kvalitně zpracovaná palubní deska má jako hlavní dominantu tablet s informačním systémem, který má jednoduchou a líbivou grafiku a pracuje s rychlou odezvou. Zalíbily se i dveřní výplně a madlo v podobě hliníkové zapuštěné tyče. Přední panel pro ovládání klimatizace má retro nádech. ” Opravdu krásné a svěží místo”, zalichotil Ignisu redaktor Onřej Daňa.

Do Suzuki Ignis se snadno vejdou čtyři dospělí a je přitom poměrně prostorný. Snad jen kufr nesvádí k dlouhým dovoleným. Výsledné hodnocení je příznivé, protože za jeho cenu dostanete pořádnou čtyřkolku s nadprůměrnými jízdními vlastnostmi, terénními schopnostmi a prostorným interiérem. To zní jako skvělá pochvala ne? ”Kombinace malého městského hatchbacku s terénním vozidlem dopadla na výbornou, jakkoli to znělo na začátku divně”, shrnul Daňa.

Plusy

Kultivovaný jízdní projev
Vynikající úspornost (nízká spotřeba paliva)
Přesné řazení + Pohon všech kol
Solidní jízdní vlastnosti s důrazem na komfort odpružení
Nízká hlučnost
Tuhá a zároveň lehká karoserie
Příznivá cena, bohatá výbava
Vynikající prostornost v podélném a svislém směru

Minusy

Malá možnost individualizace
Jeden motor a jedna převodovka
S posuvnými zadními sedadly jen čtyřmístná kabina
Prostornost v příčném směru
Malý zavazadelník

Celý test najdete zde.

Zjistěte více o modelu Suzuki Ignis

Čtěte také:

Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4×4 na portálu Auto.cz – Nejlevnější čtyřkolka na trhu

Suzuki Ignis získal pět hvězdiček v crashtestech EuroNCAP