AUTOBOND GROUP a.s.

Test Suzuki Vitara AllGrip na portálu Novinky.cz dopadl skvěle

Nová Suzuki Vitara opět obstála v dalším náročném testu

Redaktor Marek Bednář připravil pro server Novinky.cz test nejnovější generace modelu Suzuki Vitara AllGrip. Vitara nezklamala a potvrdila svoje dlouhodobé kvality.

Již tomu je dávno, kdy byla Vitara hranatý offroad na klasickém rámu. Přesto její líbivé jméno snadno utkví v paměti. Nová generace je zcela jiná, i přesto na středovém tunelu nalezenete tlačítko Lock. Nově dostala LEDkové světlomety a přibylo chromovaných prvků v přední masce. Zcela nový odstín dostala oblíbená zlatá metalická barva.

Faceliftovaná verze dostala nové budíky v interiéru a dekor pro palubní desku. Volant je dle hodnocení skvělý na úchop a dobře se drží při zatáčení a v semišovo-kožených sedačkách se dobře sedí. Pochvalu zasloužil i prostor na zadních sedadlech. Při výšce postavy kolem 185 cm je vzadu stále dostatek místa a rezerva pro nohy. Kufr je v rámci své kategorie nepatří k rekordmanům, ale jeho 375 litrů v kombinaci s dvojitým dnem uveze i tak dostatek zavazadel.

Při testech příjemně překvapila i výbava, kterou daný model nabízí. Oblíbená couvací kamera potěší nejednoho řidiče, a přitom jí vše teprve začíná. Oceníte i LEDkové světlomety, systém pro rozpoznávání dopravních značek, hlídání jízdy v jízdním pruhu, adaptivní tempomat nebo hlídač únavy řidiče, slepých úhlů a provozu za vozidlem. Bezpečnostními doplňky je tedy Vitara při své ceně kolem 600 tisíc doslova přeplněná, což nenabízí i mnohem dražší vozy jiných výrobců.

Povedený motor

Faceliftovaná verze s sebou vzala jeden z oblíbených motorů, atmosférický čtyřválec. Na výběr však nyní máte dvě skvěle vyladěné motory BoosterJet. Litrový tříválcový motor s výkonem 112 koní a čtyřválcový motor 1,4 s výkonem 140 koní. Testovaný model byl osazen právě motorem 1,4l. Pro celkově lehkou Vitaru je to skvělý motor, který jí dává skvělou dynamiku. Samotná Vitara, ačkoliv je to SUV s pohonem všech čtyř kol, je o necelých 200 kg lehčí než například Kia Ceed a motor táhne ochotně od dvou a půl tisíc otáček až někde k pěti tisícům otáček. Efekt turbodmychadla je při jízdě dle hodnocení citelný, ale ne nepříjemný.

Jízda s Vitarou je podle hodnocení příjemně dynamická. Vitara dle oficiálních dokumentů zrychlí z 0 na 100 km/hod za 10,2 s, ale působí i mnohem dynamičtěji. Jízda po klikatých okreskách je zábavná, zejména po přepnutí do režimu Sport. Standardní režim Auto z vaší Vitary udělá ryzí předokolku, a zadní nápravu zapojí až tehdy, kdy je to nezbytně nutné, čímž se při jízdě výrazně šetří palivo.

Sportovní režim mnohem více zapojuje pohon zadních kol, což zjistíte s povděkem hlavně v zatáčkách. Vůz díky tomu nebojuje s nedotáčivostí při výjezdu ze zatáček a jejich záběr je znát a dost vám jízdu usnadní.

Terénní schopnosti vás nadchnou

Vitara byla vždy považována ne nezdolného bijce terénních nerovností. Původní žebřinový rám však nahradily moderní prvky zavěšení kol a světlá výška ustoupila maximálnímu komfortu při jízdě. Nyní jste prakticky limitováni jen světlou výškou, která brzdí terénní rozlet Vitary. Testování proběhlo v lesích v Milovicích, takže se nejednalo o lehký výjezd po okresních cestách. Milovický offroad si vybral redaktor Bednář právě proto, aby vyzkoušel tlačítko Lock, který velmi bravurně similuje uzávěrku mezinápravového diferenciálu, což při průjezdu náročnějším terénem neskutečně pomůže.

Redaktor Bednář tento režim vyzkoušel při vjezdu do off road areálu a kvitoval nezastavitelnost Vitary v terénu. Na kluzkém terénu stačí zapnout asistent pro sjezd prudkých kopců, rozjet se na jedničku a auto se postará o zbytek. Nevadí ani protilehká kola ve vzduchu. Průjezd omezovala pouze světlá výška 185 mm, která je v dané kategorii na průměrné úrovni.

Spotřebu paliva dostal redaktor Bednář na silnicích na průměrnou hodnotu 8,4 l/100 km při svižné a ostré jízdě. Určitě se tedy dá ještě citelně snížit, pokud se vyhnete dálnicím. Převodovka je kvůli požadavku na dynamickou jízdu nastavena na kratší převody a při jízdě kolem 130 Km/hod motor vytočíte přes 3000 otáček. Při vyšších rychlostech je auto náchylnější na poryvy větru a zvyšuje se aerodynamický hluk v kabině.

Mírnou kritiku si zasloužila nižší svítivost ledek, které jsou při dálkovém režimu řešeny halogenovými žárovkami. Mírné přebrepty měla při testování i navigace, ale nejednalo se o velký problém.

Při své ceně vynikající auto

Shrnutí je prostě skvělé auto za lákavou cenu. Jako prakticky každé auto má své mouchy, které však často spočívají v mnohem vyšších očekávání, než jsou do vozu vkládány v rámci své kategorie. Základní výbava Elegance se základní cenou necelých 550 tisíc je skvělá.Testovaný model stojí přesně 600 tisíc korun. Výsledné hodnocení: “Nečekal bych, že to o malém crossoveru značky, která je v Česku naprosto okrajovou záležitostí, řeknu - byť jsem v to možná tak trochu doufal - ale Vitaru se mi opravdu nechtělo vracet. Změnil bych na ní jediné - přidal bych tak 5 cm světlé výšky. Jinak je, snad až na velikost kufru, perfektně všestranná, dostatečně pohodlná - a hlavně překvapivě zábavná.”

Celé testování včetně videa najdete na odkazu zde