AUTOBOND GROUP a.s.

Suzuki Ignis se vrací na evropský trh. Kdy se objeví u nás?

Evropský automobilový trh zažije snad již brzy velký comeback. Model Suzuki Ignis se vrací a přináší s sebou spoustu zajímavostí. Počítá se mimojiné s pohonem všech čtyř kol a využitím hybridních technologií. Nabídne hodně místa a nevšední vzhled, který si snadno zapamatujete.

S původní generací Suzuki Ignis jsme se na pultech českých autosalonů Suzuki setkávali až do roku 2008. Od té doby si vývojáři s modelem Ignis dali dlouhou pauzu, a snad již na jaře 2017 na český trh přivedou novou generaci tohoto oblíbeného auta.

Nový Suzuki Ignis představí jako vůbec první model od Suzuki zcela novou podvozkovou platformu. S ní bychom se v budoucnu měli setkat i v dalších připravovaných modelech a proti původní generaci model Ignis prodlouží o 10 cm. Ignis má na délku 3,7 metrů. Můžete jej tak hravě srovnat s modely, jako je Hyundai i10 nebo Kia Picanto.Nová generace auta bude určena pro pět osob.

Ve své třídě je Suzuki Ignis celkově výjimkou. Nejedná se o klasický minivůz, který by zvládl pojíždění po městě. Díky možnosti připojitelného pohonu zadních kol se s ním směle můžete vydat i po polních cestách. Jistě, nečekejte epochální terénní výkony, jaké nabízí Vitara nebo Jimny, ale oceníte to vždy, když vám proklouznou kola při vaší cestě na chalupu nebo na hory. Je k tomu přizpůsoben i mírně zvýšený podvozek.

Praktický interiér

Zadní sedadla v pětimístné verzi mají vzadu pevnou sedací lavici a jejich opěradla využívají léty osvědčený model dělení v poměru 60:40. Ve vyšší úrovni výbavy sice bude nový Ignis jen čtyřmístný, umožní ale posouvání zadních sedadel. Ty jsou děleny v poměru 50:50. a možnost posunu sedadel je ve své třídě spíše výjimka.

Stojí za zmínku, že Ignis ve verzi s pohonem 4×4 bude mít menší zavazadlový prostor než verze s pohodem přední nápravy. Dvojkolka s pěti místy má zavazadelník o objemu 267 litrů. Čtyřmístná verze s náhonem 4×4 má zavazadelník o kapacitě 204 litrů, který se však posunem zadních sedadel dá natáhnout o 16,5 cm. Každé sedadlo lze navíc posouvat zvlášť.

Skvělý motor, super zážitky

Prozatím se u modelu Suzuki Ignis počítá s jedním motorem, kterým je atmosférický benzínový 1,2l motor. Kromě klasické atmosférické verze však Ignis překvapí i polo hybridní verzí, která díky zabudovanému zvětšenému akumulátoru střádá energii, vzniklou při jizdě a brždění. Tuto energii využívá mimojiné pro start motoru. O funkci hybridního pohodnu má řidič přehled díky informačnímu displeji u volantu. Obě motorizace přitom můžete kombinovat s oběma typy pohonu kol.

Reálná spotřeba při běžné jízdě tohoto auta je kolem 5,5 l. Motor o výkonu 66 kW poskytne autu odpovídající výkon pro každodenní nástrahy ve městě i mimo něj. Ignis má totiž v základu provozní váhu 810 kg, což je samo o sobě ohromující číslo.

Výbava na úrovni

Nový Ignis nabízí již v základu poměrně atraktivní porci výbavy a užitečných doplňků. V příplatkové verzi můžete vyzkoušet skvělou couvací kameru a systém pro kontrolu jízdy v jízdním pruhu. Vše potřebné se dozvíte na velkém sedmipalcovém displeji. Systém lze spárovat i s chytrými telefony.