AUTOBOND GROUP a.s.

VITARA S - Jízda

AllGrip – Užijte si potěšení z jízdy

Bez ohledu na povrch vozovky poskytuje Vitara vždy maximální přilnavost – nepotřebujete ovládat žádné speciální techniky jízdy. Sofistikovaná technika Vitary v čele s vylepšenou technologií 4×4 AllGrip dělá z řízení skutečný požitek. Ať už je silnice jakákoli, Vitara si bude vždy počínat se suverénní lehkostí. Systém pohonu 4×4 AllGrip nabízí řidiči čtyři jízdní režimy – Auto, Sport, Snow a Lock. Tyto jednotlivé režimy lze volit pomocí jednoduchého ovladače na středové konzole, který kombinuje volbu otáčením nebo stiskem.

Auto

Za běžných okolností udržuje režim Auto pohon předních kol. Pokud ovšem elektronika zaznamená prokluz pneumatik, systém se samočinně přepne do režimu 4×4. Tím, že se pohon všech kol spíná pouze tehdy, je-li to opravdu nutné, je zajištěna co nejnižší spotřeba paliva. Režim Auto poskytuje jistotu v případě náhlé změny počasí, jako jsou například přeháňky.

Sport

Režim Sport aktivně využívá pohon 4×4 pro dosažení co nejlepší výkonnosti v ostrých zatáčkách a na klikatých silnicích. Současně se v režimu Sport upraví charakteristika plynového pedálu a křivka točivého momentu pro lepší odezvu motoru a u verzí s automatickou převodovkou jsou udržovány vyšší otáčky. Všechny tyto funkce společně zajišťují dynamickou jízdu, k níž přispívají i potlačené reakce stabilizačního systému ESP® respektující sportovní jízdní styl.

Lock

V jízdním módu Lock se točivý moment motoru rovnoměrně rozděluje mezi přední a zadní kola za účelem maximální možné trakce. Pokud vozidlo uvízne, jsou zásahy stabilizačního systému ESP® a dalších elektronic- kých funkcí optimalizovány pro vyproštění například z hlubokého sněhu nebo bahna. Prokluzující kola jsou přibrzďována, čímž je točivý moment motoru přesměrován ke kolům s dobrou přilnavostí. Režim Lock se automaticky přepne do režimu Snow v rychlostech nad 60 km/h.

Snow

Režim Snow poskytuje optimální konfiguraci pohonu pro kluzké povrchy, jako jsou sníh, led nebo bláto. Na základě polohy plynového pedálu a signálů z řízení systém předchází smyku ještě předtím, než nastane, a směřuje točivý moment motoru k zadním kolům pro zajištění ideální trakce. Systém ESP® zasahuje dříve, aby pomohl k co nejlepší stabilizaci vozidla. Díky spolehlivému režimu Snow můžete relaxovat a užívat si jízdu i za nepříznivých podmínek, protože vozidlo zůstává bezpečně ovladatelné.

Asistent sjíždění svahu (HDC – Hill Descent Control)

Pokud vozidlo sjíždí prudký svah a brzdění motorem není dostatečně účinné, asistent sjíždění svahu začne automaticky přibrzďovat a udržuje vozidlo v nízkých rychlostech. To umožňuje řidiči plně se soustředit na řízení (standardně pro modely AllGrip).

asistent sjíždění svahu

Asistent rozjezdu do kopce (HHC – Hill Hold Control)

Funkce HHC umožňuje pohodlné rozjetí do kopce bez rizika couvnutí. Pokud řidič po zastavení v kopci uvolní brzdový pedál, systém udrží po dobu až 2 sekund tlak v brzdovém systému. Při rozjezdu řídicí jednotka tlak postupně snižuje a řidič tak má dostatek času přesunout nohu z brzdového pedálu na plynový.

asistent rozjezdu do kopce

Systém nouzového brzdění (RBS – Radar Brake Support)

Vitara se chlubí nejmodernějšími bezpečnostními systémy, které umí předvídat hrozící nebezpečí, případně dokážou předejít kolizi. Můžete si být jisti, že špičkové technologie Suzuki Vám pomohou v tom správném zlomku vteřiny.

Systém, který využívá odraz mikrovlnného radarového senzoru umístěného v přední části vozidla, pracuje tak, že v provozu detekuje vozidlo před sebou, a pokud zjistí možnost kolize, vyšle k řidiči akustické upozornění a zobrazí výstrahu na multiinformačním displeji. Jestliže pravděpodobnost kolize nadále roste, systém aktivuje brzdový asistent, který zvýší brzdnou sílu během panického brzdění. Pokud systém vyhodnotí, že střetu již nelze zabránit, začne samočinně brzdit. Tím pomáhá předejít kolizím v nízkých rychlostech, případně snižuje rozsah poškození, pokud k nehodě dojde.

1. Varování

Při jízdě rychlostí vyšší než přibližně 5 km/h systém detekuje vozidlo před sebou, a pokud hrozí riziko kolize, varuje řidiče, aby začal brzdit. Citlivost systému, tedy čas spuštění výstrahy, lze nastavit na úrovně FAR (daleko) a NEAR (blízko).

Podmínky činnosti systému

U statické překážky systém pracuje v rozsahu rychlosti vozidla přibližně 5–80 km/h. U pohybující se překážky systém pracuje při rychlosti vozidla přibližně 5 km/h a více.

2. Brzdový asistent

Pokud je detekováno vpředu jedoucí vozidlo a hrozí vysoké riziko kolize, systém zvýší brzdnou sílu během panického brzdění, čímž napomůže k odvrácení střetu nebo snížení jeho následků.

Podmínky činnosti systému

Pracuje při rychlosti vozidla přibližně 5 km/h a více.

3. Automatické brzdění

Pokud je detekováno vozidlo vpředu a systém usoudí, že je kolize nevyhnutelná, automaticky zabrzdí s cílem zabránit nehodě nebo zmírnit její následky.

Podmínky činnosti systému

  • U statické překážky systém pracuje v rozsahu rychlosti vozidla přibližně 5–30 km/h.
  • U pohybující se překážky systém pracuje při rychlosti vozidla přibližně 5 km/h a více.


Adaptivní tempomat (ACC – Adaptive Cruise Control)

Systém ACC využívá tempomatu společně s radarovým čidlem RBS. Mikrovlnný radar měří vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Pro zachování dlouhého, středního nebo krátkého odstupu, který si řidič volí podle vlastních preferencí, systém automaticky zrychluje či zpomaluje vozidlo, čímž zvyšuje cestovní komfort.

  1. Konstantní rychlost – Pokud je dostatečný odstup od vpředu jedoucího vozidla, Vitara udržuje konstantní nastavenou rychlost.
  2. Zpomalování – Jestliže vozidlo vpředu jede nižší rychlostí než Vitara, nastavená rychlost Vitary se automaticky sníží tak, aby byl zachován bezpečný rozestup.
  3. Zrychlování – Pokud vozidlo vpředu opustí původní jízdní pruh a před Vitarou tak vznikne dostatečný prostor, rychlost se automaticky zvýší na původní nastavenou hodnotu.

Automatická signalizace při nouzovém brzdění

Výstražná směrová světla se automaticky spustí při rychlostech vyšších než 55 km/h v situaci, kdy řidič začne znenadání intenzivně brzdit. Včas tak varují vzadu jedoucí vozidla před nebezpečím.

  1. Náhlé brzdění při rychlosti vyšší než 55 km/h.
  2. Výstražná směrová světla se automaticky spustí a varují vozidla vzadu před nebezpečím.
  3. Uvolněním brzdového pedálu se varování vypne.

Nepřehlédněte:

Suzuki Vitara S – Když se dokonalé ještě vylepší