AUTOBOND GROUP a.s.

JIMNY - Technologie

Technologie Suzuki Jimny – pevně na všech čtyřech

Na dnešních silnicích můžete potkat spousty aut kategorie SUV, určených do terénu. Ne všechny auta, která se jako 4×4 tváří, však skutečně do terénu vhodné jsou.  Suzuki Jimny je čestná výjimka, se kterou si v terénu ostudu neuděláte. Teprve pohled na podvozek Jimny nejlépe napoví, v čem se tak liší od svých „pseudo off-road“ kolegů.

Znaky poctivých off roadů

Pevný a odolný žebřinový rám

Pevný žebřinový rám propůjčuje Suzuki Jimny výtečné jízdní vlastnosti v náročném terénu. Konstrukce rámu zabezpečuje vysokou odolnost a životnost všech komponent rámu. Netřeba dodávat, že tento rám je významný prvek pasivní bezpečnosti auta.

Úchyty karoserie k rámu redukují vibrace při jízdě a absorbují nárazy od podvozku do kabiny vozu. Spolu s tichým motorem, pohodlným odpružením a perfektním odhlučněním interiéru dostanete komfortní auto, které se nezalekne žádné situace.

Přečtěte si také

Tuhé nápravy pro off-road

Kola Suzuki Jimny mají tříprvkové zavěšení, kvalitní vinuté pružiny a špičkové tlumiče. Tuhé nápravy přitom pomáhají udržet kontakt kol s povrchem i ve velmi nerovném terénu. Poměrně velkorysý nájezdový úhel zepředu i vzadu spolu s vysokým přechodovým úhlem zvyšují terénní dostupnost auta. V terénu můžete být s Jimny zkrátka v klidu.

Brzdový systém, EBD

K jistotě za volantem přispívá také brzdový systém s posilovačem, který vychází z účinně odvětrávaných kotoučových brzd předních kol. Zátěžový senzor systému EBD zároveň umožňuje nastavit optimální přerozdělení brzdné síly i při plném zatížení vozidla.

Auto plné pomocníků

Při jízdě vám pomáhá celá spousta užitečných pomocníků. Brzdový systém s odvětrávanými předními brzdami s posilovačem spolu se systémem EBD vždy optimálně nastaví brzdnou sílu dle aktuálního zatížení a potřeb.

Video Suzuki Jimny v akci

Zde se můžete podívat na vůz Jimny v akci:

Přečtěte si více také o bezpečnostních prvcích Suzuki Jimny.

Motory – benzín plný překvapení

Benzínové motory Suzuki Jimny byly vždy oporou každého řidiče. Zážehový čtyřválec M13A DOHC je rychlý, svižný a přitom úsporný. S objemem 1,328cm3 a vícebodovým vstřikem paliva (MPI technologie) a vratným vedením výfukových plynů dodává autu výkon 62,5kW. Tutu vážícímu vozu tento motor dává dostatečnou rezervu pro pohodlnou a svižnou jízdu i nečekané předjížděcí manévry i pohyb v těžkém terénu.  Zmíněná recirkulace plynů z výfuku zvyšuje účinnost a snižuje emise i množství spotřebovaného paliva.

2WD, 4WD, 4WD-L – Pohon do terénu i na silnice

Pro běžnou jízdu na asfaltových silnicích užijete pohon zadní nápravy 2WD. V tomto módu se odemknou zámky nábojů a tím se výrazně sníží hluk a vibrace vozu. Mimo zpevněné komunikace můžete zapojit pohon 4×4, a to i za jízdy při rovné jízdě do 100km/hod. Uzávěrka diferenciálu 4WD-L a zapnutí redukce pohonu všech čtyř kol je určena pro nejnáročnější terénní výzvy. V praxi se jedná o samostatnou redukční převodovku, umístěnou za hlavní převodovkou.